استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: این حادثه موجب اتحاد و انسجام بیشتر در مقابل دشمنان شد و عزم مردم و مسئولان را در دفاع از ارزش های انقلاب را جزم تر کرد.
کد خبر: ۶۵۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 24 September 2018

به گزرش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: خون هر شهید تزریق شجاعت و شهادمت و پایداری ملت در برابر دشمنان است و مردم را از انقلاب دلسرد نمی کند.

وی افزود: این حوادث از ابتدای انقلاب تاکنون بارها موجب ریخته شدن خون انسان های بی گناه و به شهادت رساندن شخصیت های بزرگی شده و به ناحق همواره به ملت ما اعمال شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: اگر این حوادث در هر کشوری رخ می داد موجب سقوط آن کشور می شد اما به پشتوانه اتحاد و انسجام ملت این حوادث همواره باعث حفظ اتحاد و همدلی بیشتر ملت و دفاع تمام قد آنان از ارزش های نظام شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تغییر شیوه های جذب کتابخوانی و فرهنگ آن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز باید به تناسب نیاز روز جامعه در مقوله کتاب و کتابخوانی وارد شویم.

وی اظهار داشت: برای عقب نیفتادن از سرعت تغییرات بایستی همیشه سیستم کاری خود را به روز کنیم و به دنبال افزایش کتابخوان در جامعه باشیم.

استاندار ایلام به مدیران توصیه کرد که با سرعت علم و نوآوری پیش بروند و برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از به تجهیزات روز و سیستم نوین آشنا باشند.

سلیمانی دشتکی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه و تقویت آن در کتابخانه های عمومی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی باید توسط فرمانداران در جلسات شورای اداری با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی استان مطرح شود.

استاندار ایلام همچنین به بکارگیری مشاوران جوان از سوی مدیران تاکید داشت و گفت: مشاوران جوان در حوزه های مختلف امروز حرف های زیادی برای گفتن دارند و بهتر ایت دستگاه های اجرایی از این ظرفیت استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی با اختصاص 100 درصدی بودجه و اعتبارات پروژه های کتابخانه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه استان با استناد به تفاهم نامه استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست گزارش فعالیت کتابخانه های عمومی در 6 ماهه اول سال جاری ارایه و بر ضرورت تعیین تکلیف مناقصه کتابخانه های عمومی شماره 2 شهرستان دره شهر و آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهر تاکید شد.

همچنین استاندار با صدور مجوز در خصوص برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان تا پایان سال جاری موافقت کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار