سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این اداره کل یکهزار و 500 صندلی خالی در مدارس غیردولتی استان را خریداری می کند.
کد خبر: ۶۵۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 24 September 2018

عباس سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: خرید صندلی های خالی مدارس غیردولتی در سال گذشته هم اجرایی شد و امسال هم برآورد ما، انتقال یکهزار و 500 دانش آموز مدارس دولتی به مدارس غیر دولتی است اما این رقم هنوز نهایی نشده است.
وی افزود: خرید صندلی های خالی مدارس غیر دولتی علاوه بر اینکه اقدامی حمایتی از بخش خصوصی است به نفع نظام آموزشی بوده و برای آموزش و پرورش به صرفه است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای خرید صندلی های خالی مدارس غیر دولتی در مقاطع مختلف، متفاوت است تصریح کرد: پارسال بطور میانگین برای هر صندلی خالی 35 میلیون ریال هزینه شد این در حالی است که دولت سالانه برای هر دانش آموز بطور میانگین حدود 300 میلیون ریال هزینه می کند.
سعیدی در بخش دیگر سخنان خود در باره دریافت هزینه های ثبت نام در مدارس گفت: مدیران حق ندارند به هنگام ثبت نام هزینه دریافت کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی سامانه برای ثبت دریافتی های مدارس در دستور کار است و در این سامانه هر گونه پرداخت به مدارس در سیستم ثبت می شود.
وی خاطرنشان کرد: خانواده ها در طول سال می توانند برای کمک به مدارس مبالغی را پرداخت کنند اما مدارس حق ندارند برای ثبت نام، هزینه مطالبه کنند.
وی در باره ایجاد مدارس با عنوان خیران در استان و دریافت پول اجباری تحت عنوان خیران هم اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ایجاد مدارس با عنوان خیران، وجاهت قانونی ندارد و شایسته و مورد پسند نیست که حضور دانش آموز در مدارس با عنوان اولیای خیر باشد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه به اندازه کافی تحت عنوان مختلف همچون تیزهوشان، هیات امنایی و یا نمونه، مدرسه ایجاد شده است گفت: رویکرد آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس است و بتدریج باید از شمار عنوان های مختلف و تنوع مدارس کاسته شده و به اختلاف شود.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار