مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی گفت: وضعیت بهداشت، سلامت و شفافیت آب شرب شهر زلزله زده تازه آباد به صورت مستمر کنترل می شود و آب آن کاملا سالم است.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 24 September 2018


به گزارش تابناک،شورش منوچهری  با اشاره به اینکه وقوع پس لرزه های پیاپی در منطقه مردم را به لحاظ سلامت آب شرب نگران کرده است، افزود: آب شرب این شهر از نظر کدورت مشکلی ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی از نصب دستگاه الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب به عنوان دستگاه رزرو در سال 96 خبر داد و گفت: امور آبفای تازه آباد به دستگاه آنالایزر کُلر مجهز است و با بهره مندی از این دستگاه، آب شرب شهر به صورت مداوم پایش می شود.

وی افزود: آزمایش های مکرر و متعدد به صورت تصادفی و دوره ای نیز توسط این امور و شبکه بهداشت شهرستان، به صورت جداگانه و مشترک انجام می شود که نتایج آنها به گواه و تأیید کارشناسان بهداشت، نشان از سلامت و فاقد آلوده بودن آب شرب تازه آباد دارد.

مدیر امور آبفای شهر تازه آباد تأکید کرد: مخزن فعلی آب تازه آباد 2 هزار متر مکعب ظرفیت دارد که به ارتفاع سنج لاگردار مجهز است و به خاطر تنظیم فشار داخل شبکه، حداقل ارتفاع آب آن در سطح 2.5 تا 3 متر باقی می ماند که این موضوع هم به طور مداوم کنترل می شود.

وی اظهار داشت: در زلزله اخیر با توجه به گستردگی شهرستان و قطع برق ایستگاه پمپاژ، با پیگیری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی برای انتقال و پمپاژ آب در تازه آباد با همکاری و پوشش شرکت توزیع برق شهرستان از دیزل ژنراتور استفاده شد تا قطعی آب نداشته باشیم.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر تازه آباد با بیان اینکه امور آبفای شهر تازه آباد به 18 هزار نفر خدمات آب و به 15 هزار نفر خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب ارائه می دهد، گفت: تعداد 6 روستای واقع در مسیر خطوط انتقال آب از خدمات توزیع آب شرب بهره می برند.

منوچهری در ادامه از اتمام عملیات پنج هزار و 600 متر اصلاح شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر خبر داد و گفت: با اجرای این اقدام ها اکنون شهر تازه آباد 47 کیلومتر شبکه توزیع آب و 45 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب دارد.

وی افزود: به منظور تکمیل شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب نیاز به اجرای حدود چهار کیلومتر لوله گذاری داریم که برنامه ریزی کرده ایم در سال 98 به اجرا برسد.

وی اظهار داشت: اکنون پروژه تصفیه خانه فاضلاب تازه آباد دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی و 90 درصد پیشرفت از لحاظ تجهیزات است که با همکاری و پیگیری همکاران در گذشته و حال انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه حوادث گزارش شده در حوزه آب و فاضلاب به صورت روزانه رفع می شود افزود: یک اکیپ برای رفع حوادث و اتفاقات در شهر تازه آباد فعالیت می کند و با اقدام های انجام شده از جمله اصلاح شبکه، همسطح سازی منهول ها، شستشوی 43 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، تنظیم فشار شبکه توزیع آب آمار حوادث حوزه آب و فاضلاب نسبت به سنوات قبل را به میزان 67 درصد کاهش داده است.

منوچهری از حمایت های نماینده مردم شهرستان های منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در راستای جذب، تامین و تخصیص اعتبار قدردانی کرد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر تازه آباد به اقدام های شاخص این اداره در تازه آباد اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب تعداد سه شهرک جدید توسعه یافته و به ویژه نقاط پرتراکم تازه آباد از مهمترین کارها بوده و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نقاط پراکنده تازه آباد نیز به جد پیگیری می شود.

منوچهری تلاش برای کاهش هدر رفت آب، پیگیری برای تصفیه خانه آب شهر تازه آباد با ظرفیت 80 لیتر بر ثانیه را از دیگر برنامه های امور آبفای شهر تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی برشمرد.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار