مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در جلسه هم اندیشی مرحله دوم جشن عاطفه به تشریح برنامه های اجرایی جشن عاطفه ها در مدارس این استان پرداخت و گفت مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه سال‌جاری در شش هزار و ۷۰۰ مدرسه استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۶۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 24 September 2018

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه خیر و نیکوکاری در سطح جامعه اما با وجود همه تلاش ها و انجام کارهای کوچک توفیق قابل توجهی حاصل نشده است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها در ۱۱ مهرماه سال جاری گفت: جشن عاطفه‌ها صرفا جمع آوری کمک های نقدی مدنظر قرار ندارد بلکه هدف اصلی اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و ترویج سنت حسنه اسلامی انفاق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷۰۰ هزار دانش آموز در روز جشن عاطفه ها مشارکت فعال خواهند داشت.همچنین هیچ معلم و مدیری نباید از جشن عاطفه ها در روز ۱۱ مهرماه سال جاری و در طول سال تحصیلی غفلت کنند.

نخعی یادآور شد: لازم است گروه‌های نیکوکاری متشکل از معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان در هر مدرسه این استان در قالب نهاد نیکوکاری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن عاطفه ها در شش هزار و ۷۰۰ مدرسه سطح این استان برنامه‌ریزی شده است، اعلام کرد: باید در زمینه توزیع پاکت جشن عاطفه ها اطلاع رسانی لازم به صورت شفاهی با عوامل مدرسه، مربیان و دانش آموزان به منظور مطرح کردن برنامه های این نهاد برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در سطح مدارس شهرستان زاهدان برای ترویج کار خیر در مدارس گام ارزشمندی بوده که برکات زیادی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

نخعی گفت: همچنین در این رابطه شناسایی انگیزه خیران استان سیستان و بلوچستان و اینکه کمک های جمع آوری شده توسط آنها توزیع شود بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار