نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی:
تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت:رشد نرخ سود بانکی به سرمایه گذاری در بخش غیرمولد اقتصادی منجر می شود.
کد خبر: ۶۵۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 24 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ علی ابراهیمی، درباره اخباری مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی گفت: حرکت های غیرکارشناسی در حوزه بازار ارز به جهش شدید قیمت ها منجر شده به نحوی که بازارهای مختلف را با چالش روبرو کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از سیاست های صحیح در بخش اقتصادی، افزود: افزایش نرخ سود بانکی در شرایطی که قیمت مواد اولیه بالا رفته به رشد نرخ بهای تمام شده منجر می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تولیدات داخلی توان رقابت در سطح جهانی را داشته باشند، ادامه داد: بالا رفتن نرخ تامین مالی بخش تولید، رقابت اقتصادی را با مشکل جدی روبرو می کند بنابراین باید تلاش شود رشد هزینه تولید مهار شود.

ابراهیمی تصریح کرد: رشد نرخ سود بانکی به سرمایه گذاری در بخش غیرمولد اقتصادی منجر می شود که تبعات این موضوع عدم اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: نباید تجربه های ناموفق در مهار نقدینگی تکرار شود بنابراین باید از ساز و کارهای دقیق استفاده شود تا بخشی از مشکل کمبود نقدینگی تولید رفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از عوامل آشفتگی در اقتصاد عملکرد ضعیف بانک ها و نظارت ضعیف بانک مرکزی بوده در هر صورت رشد نرخ سود بانک در بلند مدت رشد نرخ تورم را تشدید می کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار