در پی درخواست همکاری اداره برق شهر تهران مبنی بر صرفه جویی و همکاری در کنترل انرژی برق در ساعات پیک مصرف در ایام بحرانی تابستان که منجر به تغییر ساعات کار سازمان ها نیز شده بود ، مجموعه ارم سبزاز زیر مجموعه های هلدینگ سیاحتی و مراکز تفرحی و حمل و نقل پارسیان با مدیریت بهینه و پیاده سازی روش‌های کنترل انرژی توانست ضمن ارایه خدمات کیفی تفریحی به مردم کلان شهر تهران میزان چشمگیری از مصرف برق در فصل گرما را کاهش دهد.
کد خبر: ۶۵۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 25 September 2018

به گزارش تابناک : در پی درخواست همکاری اداره برق شهر تهران مبنی بر صرفه جویی و همکاری در کنترل انرژی برق در ساعات پیک مصرف در ایام بحرانی تابستان که منجر به تغییر ساعات کار سازمان ها نیز شده بود ، مجموعه ارم سبزاز زیر مجموعه های هلدینگ سیاحتی و مراکز تفرحی و حمل و نقل پارسیان با مدیریت بهینه و پیاده سازی روش‌های کنترل انرژی توانست ضمن ارایه خدمات کیفی تفریحی به مردم کلان شهر تهران میزان چشمگیری از مصرف برق در فصل گرما را کاهش دهد.


بر همین اساس طی مراسمی در اداره برق منطقه دانشگاه شهر تهران از نمایندگان سازمان های برگزیده از جمله ایرج جهانگیر مدیرعامل مجموعه ارم سبز با اهدای لوحی قدردانی شد. در همین رابطه جهانگیر توضیح داد: با تدابیری که توسط مدیران مجموعه در ارم سبز و در راس آن واحد برق انجام گرفت توانستیم میزان برق مصرفی را نسبت به بازه‌ی زمانی سال گذشته در تابستان حدود یکصد هزار کیلو وات ساعت کاهش دهیم.


وی افزود عمده تدابیر صورت گرفته در این فرایند بشرح ذیل بوده است؛


1 – تغییر شیفت کاری کلیه پرسنل فضای سبز از روز به شب که موجب شد پمپ های آب چاه عمیق در ساعات کم باری(12 شب الی 6بامداد) مورد استفاده قرار گیرند و همچنین برنامه ریزی و مدیریت بهره برداری از چاههای عمیق مجموعه به تناوب برای تهیه آب شرب و آبیاری فضای سبز به گونه ای که حدود35 هکتارفضای سبزدر فصل گرما حفظ وبه صورت بهره ورآبیاری شود .


2 – نصب ساعت های دیجیتالی و قابل برنامه ریزی جهت روشنایی کلیه معابر و فضاهای شهربازی که موجب بهره برداری و صرفه جویی بهینه در مصرف انرژی شد.


3 – اصلاح سیستم های روشنایی و تزیئناتی دستگاه های شهر بازی از لامپهای پرمصرف و رشته ای به لامپ های smd و led
4 – جایگزینی تدریجی چراغ های خیابانی 400 وات بخار سدیم و جیوه به چراغ های خیابانیsmd در معابرو محوطه های شهربازی با عنایت به رویه استفاده از کالای ایرانی و بهینه سازی مصرف انرژی که حدودا مصرف هر 6 چراغ smd150 وات معادل یک چراغ 400 وات بخار سدیم و جیوه است.


5 – اصلاح سیستم های کنترل بار راکتیو مجموعه با وجود دستگاه های پر مصرف شهربازی با نصب و ترمیم سیستم های بانک خازنی ( حدودا 2500 kvar) که بهبود cos(Q)و حذف هزینه راکتیو در شبکه شده است.


مدیرعامل ارم سبز خاطر نشان کرد: با همکاری و تلاش مضاعف همه همکاران عزیز من در مجموعه ، صرفه جویی در مصرف برق طی پیک کاری مجموعه در تابستان گذشته نه تنها منجربه کاهش کمی و کیفی خدمات مجموعه نشد بلکه این مجموعه در طی تابستان موفق به ثبت رکورد جدیدی از تعداد مراجعه کنندگان شدیم که میزان رضایتمندی آنها از خدمات تفریحی مجموعه ارم سبز افزایش یافته بود .

 

 
 
منبع : تیترشهر 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار