اعتراض کامیون داران نسبت به گرانی لوازم یدکی و محقق نشدن سایر مطالبات صنفی در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) به روز سوم کشیده شد.
کد خبر: ۶۵۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 26 September 2018

عضو انجمن صنفی رانندگان استان خوزستان با گله مندی از مشکلات صنفی این قشر اظهار داشت: گرانی لوازم یدکی به خصوص لاستیک از مهم ترین مشکلات رانندگان است که با وجود اعتراض مکرر تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل و نیز تامین لوازم یدکی و روغن به نرخ دولتی حاصل نشده است.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و پایین بودن نرخ کرایه ، خرید لوازم یدکی به قیمت موجود برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد و قادر به ادامه فعالیت نیستند.

این عضو انجمن صنفی رانندگان ادامه داد: اجرایی نشدن بیمه تکمیلی رانندگان با تعهدات کامل پزشکی در شرکت بیمه ذیربط، پایین بودن حقوق بازنشستگی و بالا بودن نرخ عوارض جاده ای بخش دیگری از مشکلات رانندگان کامیون است که تحمل شرایط موجود را برای آنها بسیار دشوار کرده است.

یکی از کامیون داران معترض نیز در پایانه حمل و نقل کالای بندر امام خمینی (ره) به خبرنگار ایرنا گفت: از اوایل سال جاری تاکنون قیمت لوازم یدکی به طور سرسام آوری افزایش یافته است و ادامه این روند فعالیت کامیون داران را غیر ممکن کرده است. تعدادی از رانندگان به دلیل ترس از باطل شدن مجوز حمل و نقل فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: رانندگی کامیون یکی از مشاغل بسیار دشوار محسوب می شود اما مسئولان کمترین توجه نسبت به حقوق بازنشستگی این قشر ندارند، به عنوان مثال یک راننده با بیش از 20 سال سابقه کار در صورت بازنشستگی ماهیانه 12 میلیون ریال حقوق دریافت می کند.

این کامیون دار معترض عنوان کرد: بی نظمی در ثبت مجوز بارگیری و آمار رو به افزایش دلالی بار در پایانه کالای حمل و نقل بندرامام از عمده ترین دغدغه های رانندگان است که شرایط موجود را دشوار تر کرده است و دلیل عمده مشکلات رانندگان نشات گرفته از همین موضوع است، این در حالی است که مسئولان ذیربط می توانند تدابیر مناسبی برای توزیع عادلانه بار در این پایانه و سایر شرکت های مستقر در سطح استان خوزستان اتخاذ کنند تا جلوی دلال بازی در حمل بار گرفته شود.

یکی دیگر از رانندگان کامیون گفت: مسئولان تا به حال تنها به وعده دادن اکتفا کرده و در گفت و گو با رسانه ها از تامین لاستیک به نرخ دولتی و اجرای بیمه تکمیلی رانندگان خبر می دهند این در حالی است که لاستیک عرضه شده با نرخ دولتی اختلاف چندانی با قیمت موجود در بازار آزاد ندارد و بیمه تکمیلی نیز تنها شامل راننده و همسر وی است همچنین بیمه تکمیلی مواردی چون دندان پزشکی را شامل نمی شود.

 سرپرست پایانه کالای حمل و نقل بندر امام خمینی (ره) در روز نخست اعتصاب کامیون داران از پیگیری مشکلات رانندگان خبر داد و گفت: کامیون داران برون استانی در اعتراض به مشکلات تامین قطعات یدکی از حمل بار در پایانه بندر امام خودداری کردند.

جمال حمیدی افزود: در حالیکه در روزهای گذشته روزانه بیش از 2 هزار دستگاه کامیون در این پایانه عملیات ثبت بار انجام می دادند این رقم با اعتراض صنفی کاموین داران به 300 کامیون درون استانی کاهش یافته است.

وی در ادامه از رفع برخی از مشکلات کامیون داران اشاره کرد و گفت: از اوایل سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 200 حلقه لاستیک به نرخ دولتی بین کامیون داران توزیع شد ضمن اینکه مشکل بیمه تکمیلی به عنوان یکی دیگر از دغدغه های کامیون داران با تلاش صورت گرفته حل شده و کامیون داران پس از طی مراحل اداری تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار