رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی:
رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ریل پایه کردن بنادر کشور سیاست سازمان بنادر است.
کد خبر: ۶۶۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 28 September 2018

رضا باقری در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی بندر خرمشهر، با تاکید بر اینکه سیاست سازمان بنادر و دریانوردی ریل پایه کردن بنادر است، اظهار کرد: بیشتر شدن حمل و نقل ریلی درآمد سازمان بنادر را افزایش نمی‌دهد، اما سازمان بنادر برای منافع ملی و اقتصاد کشور به دنبال گسترش حمل و نقل ریلی است.

وی عنوان کرد: سازمان بنادر سال گذشته برای سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ریلی، اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی را ایجاد کرد.

رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون ۴ بندر در کشور مجهز به ریل هستند و عملکرد سالانه آنها رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی است و سازمان بنادر نیز به دنبال تجهیز بندرهای دیگر به زیرساخت‌های ریلی است.

باقری با تاکید بر اینکه باید راه‌آهن بندر خرمشهر به عنوان قدیمی‌ترین بندر متصل به ریل احیا شود، اظهار کرد: ترغیب صاحبان کالا برای احیای راه‌آهن بندر خرمشهر نیاز است و گمرک و راه‌آهن نیز باید همیاری و فعالیت بیشتری را به خرج دهند.

وی عنوان کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش وابستگی به حمل و نقل جاده‌ای، کاهش آلودگی زیست محیطی و انعطاف در چرخه تامین لجستیک داخلی از مزایای حمل و نقل ریلی است و به این نوع حمل و نقل حمل سبز گفته می‌شود.

رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه دو عامل زمان و هزینه برای صاحبان کالا مهم است، گفت: با همکاری راه‌آهن و گمرک به دنبال کاهش هزینه‌ها و سوق دادن صاحبان کالا به حمل و نقل ریلی هستیم.

 

منبغ: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار