ذوب‌آهن در تقابل با صنعت نفت نشان داد که می تواند جزء مدعیان جدی لیگ باشد.
کد خبر: ۶۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 29 September 2018

به گزارش تابناک : هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان مقابل صنعت نفت آبادان با نتیجه مساوی 2 بر 2 متوقف شد.

ذوب‌آهن در یک دیدار جذاب و پر زد و خورد موفق شد از شکست  خانگی فرار کرده و صعود یک پله ‌ی را در جدول تجربه کند.

ذوب‌آهن در حالی به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که با توجه به نتایج ضعیف در هفته‌های گذشته و برای پیوستن به جمع مدعیان، چاره‌ای جز برد در این دیدار نداشت. در نهایت نیز شاگردان نمازی‌زاده با گلزنی در واپسین دقایق، از شکست خانگی فرار کرده و با توجه به نتایج سایر تیم‌ها، یک پله صعود را در جدول تجربه کردند.

ذوب‌آهن با این تساوی 9 امتیازی شده و با 2 برد، 3 مساوی و 3 شکست در رده هشتم جدول قرار گرفتند.

تقابل ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان را می‌توان جذاب‌ترین بازی هفته هشتم نامید. در روزی که ذوب‌آهن و صنعت نفت نیاز وافری به برد داشته و به دنبال کسب 3 امتیاز بازی بودند؛ هر 2 تیم فوتبال دلچسب و جسورانه‌ای را به نمایش گذاشته و با تمام توان در این دیدار حاضر شدند.

ذوب‌آهن در این بازی مزد دوندگی بالاتر و تلاش تا لحظه آخرش را گرفت. شاگردان نمازی‌زاده که قصد نداشتند بازنده از زمین خارج شوند، توانستند با دوندگی بیشتر و پشتکار بالا بعد از گل‌های خورده به بازی برگشته و نتیجه را جبران کنند. نکته مهم در خصوص نمایش ذوبی‌ها این است که شاگردان نمازی‌زاده نشان دادند در صورت رفع ضعف خط دفاعی‌شان، می‌توانند از مدعیان جدی لیگ هجدهم باشند.

در فاز تهاجمی ذوبی‌ها عملکرد خوبی داشته و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند و با فرصت‌طلبی توانستند به اهدافشان دست پیدا کنند. اما عملکرد خط دفاعی سبزپوشان چندان مناسب نبود. مدافعان این تیم در طول بازی اشتباهات مرگباری را مرتکب شده و روی گل‌های دریافتی نقش مستقیمی داشتند. عملکرد خط دفاعی ذوب‌آهن اگر به همین صورت ادامه یابد، قطعاً در آینده مشکلات زیادی برای این تیم به همراه خواهد آورد.

در آن سو، صنعت نفت آبادان که با توجه به نتایج قبلی‌اش، به دنبال کسب هر 3 امتیاز بازی بود، بازی خوبی را به نمایش گذاشت. طلایی‌پوشان آبادان در فاز تهاجمی خوب عمل کرده و بارها روی دورازه ذوب‌آهن خطرساز شدند که اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری به خرج می‌دادند، می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند. در فاز دفاعی نیز شاگردان سرجیو علیرغم پذیرفتن 2 گل، عملکرد بدی نداشته و شهاب گردان با واکنش‌هایش در نیمه دوم بارها دروازه صنعت نفت را نجات داد.

نیمه نخست این دیدار در حالی شروع شد که هر 2 تیم تلاش می‌کردند تا با به دست گرفتن کنترل توپ و میدان، برتری خود را به تیم حریف تحمیل کنند. بعد از گذشت 10 دقیقه ابتدایی بازی که بیشتر به درگیری‌های میانه میدان طی شد، این صنعت نفت آبادان بود که بهتر کار کرده و توانست کنترل بازی را در دست گیرد. طلایی‌پوشان آبادان در این دقایق بهتر کار کرده و حملات خطرناکی را روی دروازه ذوب‌آهن انجام دادند و در نهایت نیز به گل رسیدند. در دقیقه 20 یک ضربه ایستگاهی به نفع صنعت نفت اعلام شد که طالب ریکانی با یک ضربه زیبا و فنی آن را تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل ذوب‌آهنی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام داده و حملات خطرناکی را روی دروازه صنعت نفت پی‌ریزی کردند که حاصلی در بر نداشت. طلایی‌پوشان آبادان نیز عقب نکشیده و برای رسیدن به گل‌های بعدی دست به حمله زدند و خیلی زود به هدف خود رسیدند. در دقیقه 28 بازی روی اشتباه حدادی‌فر توپ به اکبر ایمانی رسیده و این بازیکن با یک بغل پای دقیق گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه ذوبی‌ها حملات بی‌محابایی را برای جبران نتیجه انجام دادند که هیچ‌کدام حاصلی نداشته و بازی در این نیمه به نفع صنعت نفت پایان یافت.

با شروع نیمه دوم، ذوبی‌ها بازی را بهتر آعاز کرده و خیلی زود کنترل توپ و میدان را در دست گرفتند. شاگردان نمازی‌زاده که چیزی برای از دست دادن نداشتند، کاملاً هجومی بازی کرده و حملات بی‌محابایی را انجام دادند و خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه 55 ارسال زیبای ماریون با ضربه سر دقیق ادی هرناندز همراه شد و گل نخست ذوب‌آهن به ثمر رسید. بعد از این گل، انگیزه ذوبی‌ها بیشتر شده و تلاش کردند با حملات پردامنه نتیجه را عوض کنند. شاگردان نمازی‌زاده بارها روی دروازه صنعت نفت خطرساز شده و موقعیت‌های گلزنی زیادی را به وجود آوردند، اما واکنش‌های خوب گردان مانع از گل شدن آنها شد. در آن سو شاگردان سرجیو چشم به ضد حملات داشته و بارها روی دروازه ذوب‌آهن خطر‌ساز شدند، اما واکنش‌های مظاهری مانع از گلزنی آنان شد. سرانجام در حالی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان بازی و ثبت 3 امتیاز برای طلایی‌پوشان آبادان بودند، ذوبی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند و رحیم زهیوی در دقیقه 92 به خوبی این توپ را به گل تبدیل کرد تا این بازی با نتیجه مساوی خاتمه یابد.

نمازی‌: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که از دل و جان مایه گذاشتند

امید نمازی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، بازیکنی که تلاش نکند در این تیم جایی نخواهد داشت.

امید نمازی در نشست خبری بعد از بازی تیمش برابر صنعت نفت آبادان درباره این موضوع که چه اتفاقی افتاد که 10 نفر توانستند به بازی برگردند، اظهار داشت: اتفاق خاصی رخ نداد و ما بازی را از ابتدا خوب شروع کردیم. دروازه‌بان آنها  شب خوبی داشت و دو سه بار سیو بسیار خوب داشت، اما در مجموع اشتباهات انفرادی و اینکه بازیکنان خطاهایی انجام دادند که به آنها گفته بودیم، باعث شد تا دو گل دریافت کنیم.

وی ادامه داد: تیم یک مقدار طلسم شده و بدشانسی بیش از این نمی‌تواند برای ما اتفاق بیفتد. متأسفانه توپ به پای بازیکن ما می‌خورد و به گوشه دروازه‌‌مان می‌رود. گل دوم هم باز روی یک اشتباه انفرادی بود. ما توپ را لو دادیم و ضربه ایمانی را که رشید می‌توانست بگیرد به زمین خورد، پله شد و به درون دروازه‌مان رفت.

نمازی همچنین خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم، اما بدشانسی و همه چیز امروز دست به دست هم داد تا ما دو امتیاز مهم را از دست بدهیم. به بچه‌ها خسته‌نباشید می‌گویم، چون از دل و جان مایه گذاشتند، چون کم اتفاق می‌افتد که تیم 10 نفره به بازی برگردد. بچه‌های ما امروز کارشان خوب بود و باید اشتباهات انفرادی از بازی‌مان بیرون برود. تلاش‌مان امشب به اندازه‌ای بود که بتوانیم 10 نفره نتیجه را عوض کنیم. در بازی‌هایی که جلو هستیم و یا بازی مساوی است، باید همین‌گونه تلاش کنیم و اگر این کار را انجام دهیم بخت تیم هم باز می‌شود و توپ‌های‌مان گل می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره این موضوع که  جذب مهدی رحیم‌زهیوی به خاطر ضعف گلزنی در تیم بوده است، در صورتی که ذوب‌آهن در هر بازی گل دریافت می‌کند و آیا نباید نگران وضعیت دفاعی تیم بود، گفت: حرف شما را تا حدودی قبول دارم و در جلسه فنی قبل از بازی فرمول پیروزی را به بازیکنان گفتم. اینکه گل نخوریم و دوم فوتبال بازی کنیم و موقعیت بسازیم و سوم به گل برسیم. ما اشتباهاتی داشتیم و دو گل دریافت کردیم. اگر فیلم بازی را ببینید خواهید دید دفاع حریف چقدر اشتباه کرد. در نیمه نخست تمام حمله‌ها با ما بود و ضربه می‌زدیم، اما دروازه‌بان‌شان خوب می‌گرفت. در مقابل تک اشتباهات ما هم سریع تبدیل به گل می‌شد. این بختی است که باید برگردد و ما در دفاع باید بهتر شویم. ما از اشتباهات بسیار ضربه خوردیم و تیم‌های دیگر کمتر.  

نمازی درباره عدم حضور مسلمان عنوان کرد: من با هیچ بازیکنی مشکل ندارم. انتظار دارم همه زحمت بکشند و تلاش کنند و تانک خود را خود خالی کنند. اگر بازیکنی این کار را بکند در ترکیب اصلی قرار می‌دهم، اما وقتی بازیکن نمی‌خواهد تلاش کند نمی‌توانم در بازی بگذارم. احساس من این است که با بازیکنانی که این کار را نمی‌کنند، نمی‌توانیم بازی را 10 نفره به تساوی بکشانیم. من از یکسری از بازیکنانم انتظاراتی دارم. مثلاً از حسینی انتظار بالایی دارم و امشب او بهترین بازی خودش را کرد. به او بعد از بازی گفتم تا الان کجا بودی؟! این زحمت کشیدن اگر در همه بازی‌ها انجام شود ما به پیروزی می‌رسیم. شکی نداریم که خوب بازی می‌کنیم و البته اشتباهاتی داریم. شانس هم با ما یار نبوده و باعث شده است امتیازاتی از دست بدهیم، ولی مطمئناً بعد از تعطیلات شروع به بردن می‌کنیم. همین که بازی امروز را مساوی کردیم نشانه خوبی است.

وی در پاسخ به این سؤال که «یعنی مسلمان تلاش نکرده است؟»، گفت: من دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستم. اگر بازیکن تلاش کند می‌تواند جزئی از مجموعه ما باشد و اگر تلاش نکند نمی‌تواند در مجموعه ما باشد.

سرجیو: از نمایش بعضی از بازیکنانم نا امید شدم

پائولو سرجیو، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از عملکرد برخی از شاگردانش در دیدار مقابل ذوب‌آهن اصفهان ابراز نارضایتی کرد.

پائولو سرجیو پس از تساوی 2 - 2 تیمش در خانه ذوب‌آهن اصفهان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بازی سختی هم برای ما و هم برای ذوب‌آهن بود. من از نتیجه‌ای که به دست آمد و همچنین از نمایش بعضی از بازیکنانم ناامید شدم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه تیم حریف 10 نفره شد، آنقدر شجاعت نداشتیم که مقابل آنها نتیجه را حفظ کنیم. در آن زمان پنج یا شش موقعیت ضدحمله برای ما به وجود آمد و برتری نفری نسبت به حریف داشتیم، اما شرایطی را برای تیم ذوب‌آهنی‌ها به وجود آوردیم که توانستند مساوی را از ما بگیرند. یک امتیاز بیرون از خانه بد نیست، ولی در بازی امروز برای ما نمی‌تواند خیلی راضی‌کننده باشد. با آنچه که در زمین اتفاق افتاد ما می‌توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم و به همین خاطر خیلی راضی نیستم. آنقدر شجاعت نداشتیم که توپ را حفظ کنیم، آنهم در شرایطی که حریف 10 نفره بود.

 سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره این موضوع که بعد از زدن دو گل به ذوب‌آهن به نظر می‌رسید که بازیکنان تیمش مغرور شدند و همین موضوع باعث شد که در این دیدار پیروز نباشند، گفت: این‌طور نیست و بازیکنان ما به خوبی توپ را چرخاندند و بازی کردند، اما زمانی که حریف 10 نفره شد باید توپ را حفظ می‌کردیم، کاری که موفق به انجامش نشدیم. بازیکنان فقط به شهاب (شهاب گردان، دروازه‌بان صنعت نفت آبادان) می‌گفتند که توپ را ارسال کند. از نتیجه بازی ناامید شدم. در نیمه دوم نشان دادیم که شخصیت حفظ توپ نداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار