نماینده اهواز خبر داد:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم احداث بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی اهواز، گفت: این بیمارستان یکی از نیازهای مبرمی است که می‌تواند حلقه خدماتی را در خوزستان و استان‌های همجوار کامل کند.
کد خبر: ۶۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 29 September 2018

همایون یوسفی در نشست وزیر بهداشت با پزشکان و مسئولان بهداشت و درمان خوزستان که امروز (7 مهرماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با اشاره به حمله تروریستی اهواز، اظهار کرد: این حادثه در طول چهل سال انقلاب کم‌سابقه بوده است. دشمنان ما سعی می‌کنند اقتدار کشور ما را هدف قرار دهند و در روز رژه نیروهای مسلح، این حمله را انجام دادند.

وی افزود: اگر ما خوزستان را رها کردیم، اما دشمنان پس از پایان جنگ هم خوزستان را رها نکرده‌اند و سعی می‌کنند به نوعی با فشار آوردن و ایجاد بحران در کشور، از خوزستان سوءاستفاده کنند. اما دشمنان بدانند خوزستان فرزند خلفی برای ایران بزرگ در طول تاریخ بوده است و هیچ‌گاه از خوزستان به اندازه ذره‌ای جدا نشده است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: مصداق بارز این موضوع این است که در حال حاضر با وجود همه مشکلات مختلف، خوزستان بالاترین تعداد شهدای مدافع حرم را دارد که این موضوع نشانگر وفاداری مردم خوزستان در شرایط متفاوت است.

یوسفی عنوان کرد: از مجموعه دولت و سازمان‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان به دلیل اینکه همیشه توجه ویژه‌ای به خوزستان دارند، تشکر می‌کنم. هر زمانی کاری را برای خوزستان پیگیری کرده‌ایم اگر روال منطقی داشت از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی و غیردولتی مساعدت‌های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: در طول 46 سال گذشته، بیمارستان جدید دولتی در اهواز احداث نکرده‌ایم و امروز نخستین بیمارستان‌های جدید در اهواز افتتاح شدند.

نماینده اهواز ادامه داد: وضع اهواز از جهت امکانات بیمارستانی نسبت به کلان‌شهرهای دیگر کشور ضعیف‌تر است به همین دلیل اقداماتی که با همت دولت و سازمان‌های مختلف در حال انجام است، باید ادامه یابد.

یوسفی با اشاره به بیمارستان هزار تخت‌خوابی اهواز، بیان کرد: مراحل پروژه این بیمارستان در شورای اقتصاد کشور پیگیری شده و زمین این پروژه مشخص شده است. به نظر می‌رسد این بیمارستان یکی از نیازهای مبرمی است که می‌تواند حلقه خدماتی را در خوزستان و استان‌های همجوار کامل کند.

وی بیمارستان رازی اهواز را یکی از قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین بیمارستان‌های خوزستان و اهواز دانست و گفت: بنیاد مستضعفان اعلام کرده است که اگر وزارت بهداشت همکاری کند، جهت تحویل و ساخت بیمارستان جدید رازی در همان محل تمایل دارد که باید به این موضوع توجه شود.

نماینده اهواز گفت: موضوع دیگر بحث مشارکت وزارت نفت با وزارت بهداشت برای احداث بیمارستان جدید در اهواز است که وزیر نفت آقای زنگنه برای احداث بیمارستان‌های جایگزین بیمارستان فرسوده فعلی در این راستا ابراز تمایل کرده‌اند.

یوسفی عنوان کرد: سال گذشته مجوز احداث بیمارستان‌ها در شهرستان‌های حمیدیه و باوی اخذ شده است و کار در مرحله تحویل زمین است. با توجه به نیاز دیرینه شهرستان‌های حمیدیه و باوی امیدواریم در سال آینده مراحل اجرایی این دو بیمارستان آغاز شود.

وی با اشاره به بیمارستان سینا، گفت: بیمارستان قدیمی و فرسوده سینا در شهرستان کارون واقع است که 220 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به اهمیت این بیمارستان باید عنایت بیشتری در خصوص بازسازی، بهسازی و تجهیز این بیمارستان شود.

نماینده اهواز بیان کرد: موضوع مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی در حال پیگیری است که باید تسریع یابد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار