مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پنج شناور برای جابه جایی زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی از مسیر خرمشهر به مقصد بصره پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۶۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 30 September 2018

محمد محسنی اظهار داشت: از این تعداد چهار شناور تحت عنوان انجنتی با مدیریت شرکت بخش خصوصی و یک شناور داخلی با ظرفیت روزانه 2 سفر 400 نفره آماده جا به جایی زائران و مسافران اتباع خارجی است.

وی افزود: به دنبال رایزنی و تعاملات انجام شده با مسئولان بنادر بصره عراق و با مشارکت بخش خصوصی با موضوع فعالیت مسافری و گردشگری در مسیر بندر خرمشهر – بصره از امروز شاهد راه اندازی مجدد خط دریایی و اعزام اتباع خارجی هستیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با مشارکت سازمان ها و ارگان های مرتبط با سفر دریایی موانع و مشکلات پیشروی خط و کریدور مسافری و دریایی خرمشهر – بصره بررسی و رفع می شود.

محسنی، اشتراک فرهنگی، مذهبی کشور ایران و عراق را مهمترین عوامل توسعه مسافری و گردشگری دریایی بیان کرد و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی می توان از این کریدور به عنوان کریدور فرهنگی، اقتصادی، گردشگری 2 کشور بهره گرفت.

وی اظهار داشت: فعالیت مجدد خط دریایی خرمشهر - بصره منشاء اثر گذاری مثبت در حوزه اقتصادی و معیشت مردم این منطقه خواهد بود.

محسنی افزود: وقتی یک گردشگر خارجی وارد یک مرز و سرزمین شود برای دریافت خدمات مستلزم هزینه کرد بوده و اگر بنگاه های اقتصادی در حوزه تجارت داخلی و بازار فعالیت خود را حول این محور ها متمرکز کنند قطعا در بحث ارزآوری و بهبود کسب و کار کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش خصوصی تا الان نتوانسته در زمینه خدمات رسانی به گردشگران خارجی شرایط لازم سرمایه گذاری را تثبیت و فرآیند های خدمات را دنبال کند، گفت: البته دولت و سازمان های متولی این باور را باید در بخش خصوصی تقویت کنند که در وجه ممکن این کار را دنبال شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تقویت بازاریابی و تشریح گردشگری دریایی را مهم بیان کرد و گفت: بازاریابی در بخش گردشگری دریایی و ایجاد مزیت برتر سفر دریایی نسبت به زمینی از سوی بخش خصوصی لازم و ضروری است.

محسنی با اشاره به پایانه مسافری بندر خرمشهر گفت: با توجه به زیر ساخت ها و بسترهای موجود پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر امکان خدمات رسانی به مسافران دریایی و اتباع خارجی را دارد.

وی کوتاهی مسیر، نزدیکی پایانه مسافری بندر خرمشهر به مرکز شهر را از مزیت های سفر دریایی عنوان کرد و گفت : مسافر در سفر دریایی ضمن استفاده از جاذبه های مسیر با سهولت بیشتری به مرکز شهر دسترسی پیدا می کند.

خط دریایی خرمشهر - بصره عراق پس از وقفه ای یکساله روز جمعه با پهلو گرفتن 2 فروند شناور مسافربری در بندر خرمشهر مجددا راه اندازی شد.

نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

پایانه مسافری دریایی خرمشهر در ساحل رودخانه اروند در سال 85 با حرکت یک فروند کشتی مسافربری کاتاماران به مقصد کویت فعالیت آن آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار