از نگاه کارشناسان سایت ورزش سه، علیرضا نقی‌زاده، اشکان دژاگه و آنتونی استوکس از #تراکتورسازی در تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 30 September 2018

هفته هشتم مسابقات لیگ هجدهم با انجام یک دربی حساس آغاز شد. در این مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس دربی 88 را با یکدیگر برگزار کردند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند تا این نتیجه بعد از گذشت یک سال و نیم بار دیگر به تاریخ دربی این دو تیم بازگردد. دیگر دیدار پنجشنبه بین دو تیم سپاهان اصفهان و نفت مسجدسلیمان برگزار شد و شاگردان امیر قلعه نویی در یک بازی نه چندان سخت با دو گل استنلی کی‌روش حریف جنوبی خود را در بازی خارج از خانه شکست دادند.


اما جمعه شلوغ ترین روز هفته هشتم بود و با یک بازی پرگل و درخشان استارت خورد. در اولین دیدار این روز تیم تراکتورسازی تبریز در خانه خود پذیرای استقلال خوزستان بود و در آخر با پوکر آنتونی استوکس و با نتیجه 6-0 حریف اهوازی خود را از پیش رو برداشت. پیکانی‌ها دیگر فاتح هفته هشتم لیگ برتر بودند و توانستند با گل دقایق پایانی عیسی آل کثیر تیم سپیدرود رشت را از پیش رو بردارند. چهار مسابقه دیگر این هفته هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. جدال تیم‌های نساجی مازندران- سایپا تهران، پارس جنوبی جم- پدیده مشهد و فولاد خوزستان- ماشین سازی تبریز هر سه با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید و ذوب‌آهن اصفهان هم در خانه با نتیجه تساوی 2-2 برابر صنعت نفت آبادان متوقف شد تا دو امتیاز حساس دیگر از دست دهد.


تیم هفته به شرح زیر است:


دروازهبان:


شهاب گردان (صنعت نفت آبادان):


درست است که این دروازه‌بان در ورزشگاهی که از آن چهره شد، دو گل دریافت کرد اما با سه واکنش خوب خود از فروپاشی دروازه‌اش جلوگیری کرد. در نیمه اول این دیدار و زمانی که بازی با نتیجه تساوی بدون گل جریان داشت، ذوبی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شدند و قاسم حدادی‌فر پشت توپ ایستاد و ضربه محکمی را به سمت دروازه شلیک کرد که گردان به زیبایی آن را دفع کرد. در ادامه و زمانی که نفتی‌ها با دو گل از حریف خود پیش بودند، شاگردان نمازی از سمت چپ زمین صاحب یک ضربه کرنر شدند و موقعیت خوبی برای آن‌ها به دست آمد که ضربه سر خطرناک مدافعان جلو آمده ذوب‌آهن را بار دیگر شهاب گردان با سوپر واکنش خود دفع کرد. اما آخرین واکنش خوب گردان به اوایل نیمه دوم بازمی‌گردد. جایی که ذوبی‌ها سراسر حمله بودند تا دو گل خورده را جبران کنند. به همین منظور میلاد فخرالدینی از جناح راست نفوذی را انجام داد و با سانتر دقیق خود محمدرضا حسینی را در داخل محوطه جریمه صاحب فرصتی کرد و ضربه سر خطرناک این هافبک را باز هم گردان راهی کرنر کرد تا روز خوبش را اینگونه ادامه دهد و در تیم منتخب هفته جای بگیرد.

 

 

مدافعان:


پژمان منتظری (استقلال تهران):


شاید بتوان دربی 88 را به عنوان یکی از بهترین نمایش‌های پژمان منتظری در فصل اخیر تلقی کرد. جایی که او در حساس‌ترین دیدار تیمش به خوبی از پس وظایف خود برآمد و توانست همراه با سهرابیان مهاجمانی همچون علیپور و منشا را از کار بیاندازد. با تصمیم شفر، روزبه چشمی در دیدار با پرسپولیس به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی بازگشت تا زوج جدیدی در خط دفاع استقلال شکل گیرد. همین هم عاملی شد تا وظایف بیشتری بر روی دوش پژمان منتظری قرار گیرد. مدافع ملی پوش استقلالی‌ها در جدال با قرمزپوشان در اکثر توپ‌های هوایی موفق ظاهر شد و توانست مهاجم سرزنی مثل منشا و سرعتی مثل علیپور را کنترل کند و تقریبا فرصتی به آن‌ها ندهد. کار ارزشمند منتظری اما زمانی بود که پرسپولیسی‌ها استفاده از توپ‌های بلند و پشت دفاع را در دستور کار خود قرار دادند. تاکتیکی که سرعت حرف اول را در آن می‌زند. اما منتظری از این آزمون هم سربلند بیرون آمد و تقریبا با حضور ثابت و به موقع‌اش در قلب دفاع این تاکتیک اتخاذ شده از سوی حریف را خنثی کرد تا دربی با همان نتیجه 0-0 به پایان برسد.

 

 

عبدالله ناصری(سایپا):


نساجی در دیدار مقابل سایپا بیشترین برنامه خود را روی نفوذ از جناحین، به ویژه حرکت از سمت چپ زمین که علی شجاعی در آنجا حضور داشت، گذاشته بود تا بتواند از سرعت او بهره ببرد ولی نمایش خوبی که عبدالله ناصری، مدافع راست سایپا در آن جناح از زمین داشت، اجازه نداد تا قائم‌شهری‌های یکی از تاکتیک‌های اصلی خود را اجرا کنند؛ ناصری با برتری در نبردهای تن به تن، جلوگیری از موقعیت‌های نساجی و دفع توپ‌های به موقع عملکرد قابل قبولی ارائه داد ولی عملکرد او در دقیقه ۵۱ به چشم آمد؛ نساجی در شروع نیمه دوم صاحب کرنر شد که هر ۱۰ بازیکن این تیم در زمین سایپا جمع شده بودند و تنها لک در زمین خودی حضور داشت و سایپایی‌ها از این فرصت بهره بردند و با دفع توپی که ناصری با پاس به ترابی داشت، خلق موقعیت کردند و در ادامه نیز ترابی مجددا به ناصری پاس داد تا او شوت‌زنی کند و همین ضربه در ریباند به گل سایپا توسط دشتی ختم شود؛ ناصری با بازی‌ای که برابر نساجی داشت، جزو منتخبین هفته قرار گرفت.

 

 

جورجی گولسیانی(نساجی مازندران):


در حالی که نساجی یکی از اصلی‌ترین ضعف‌ها را در خط دفاعی داشته، اضافه شدن گولسیانی گرجستانی این مشکل تیم جواد نکونام را تا حدودی بهبود بخشید؛ این مدافع ۲۷ ساله بعد از آنکه در دیدار با پرسپولیس تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و نمایش خوبی که در ترکیب نساجی داشت، یکی از بهترین بازی‌های خود را در هفته هشتم برابر سایپا داشت؛ گولسیانی با برتری در نبردهای هوایی، موفق در جدال‌های تن به تن، بازی‌سازی از عقب زمین، گردش توپ و ... عملکرد خوبی ارائه داد ولی حضور به موقع او در حملات به ویژه ضربات آزاد، دو مرتبه روی دروازه شاگردان دایی خطرساز شد تا اینکه او توانست روی ارسال سجاد آشوری، بالاتر از مدافعان بلند قامت سایپا با ضربه سر گلزنی کند و دومین گل فصل خود را همراه با یک امتیاز کند.

 

 

سعید آقایی (سپاهان اصفهان):


مدافع چپ سابق تیم ملی ایران حالا زیر نظر امیر قلعه‌نویی در حال بازگشت به روزهای اوج خود است. او در بازی با نفت مسجدسلیمان موتور محرک سپاهان در سمت چپ زمین بود و توانست نفوذهای بسیاری به دفاع نفت مسجدسلیمان انجام دهد. آقایی در صحنه گل اول تیمش از سمت چپ زمین سانتر دقیقی را به محوطه جریمه انجام داد و استنلی با ضربه سری محکم گل اول را برای سپاهان به دست آورد. او در ادامه بارها نفوذهایی زیادی را به محوطه جریمه نفت انجام داد که بی سرانجام بود و گلی برای سفیدپوشان اصفهانی به دست نیامد. هم چنین آقایی در فاز دفاعی هم خوب ظاهر شد و توانست مقابل حملات میزبان خود به خصوص از جنااح راست مقاومت خوبی نشان دهد و به کمک دیگر یاران خود کلین شیت دیگری در کارنامه تیمش ثبت کند.

 


هافبک‌ها:


علیرضا نقی زاده (تراکتورسازی تبریز):


شاید بدشانس ترین هافبک تبریزی چند فصل اخیر را بتوان نقی زاده دانست. هافبک سابق تیم گسترش فولاد تبریز که بحث حضورش در تیم‌های بزرگ پایتخت شنیده می‌شد اما پارگی رباط صلیبی این بخت را از او گرفت. حالا نقی زاده در ترکیب بزرگترین تیم تبریزی و یکی از پرهوادارترین تیم‌های ایران جا افتاده است و به دنبال احیای درخشش قبلی خود است. شماره شش تراکتور در بازی برابر استقلال خوزستان بسیار درخشان ظاهر شد و حرکات انفرادی زیادی داشت. نقی زاده در نیمه اول پس از انجام یک دو زیبا با استوکس صاحب موقعیت خوبی در محوطه جریمه شد که توسط دفاع استقلال خوزستان متوقف شد و داور یک ضربه پنالتی برای تراکتورسازی اعلام کرد و گل دوم سرخ پوشان این گونه به دست آمد. در ادامه و در دقیقه 81 بازی این بازیکن جوان با استارتی زیبا و گام‌های سریع مدافع استقلال خوزستان را از پیش رو برداشت می‌توانست با یک گل روز خوب خود را تکمیل کند که این توپ با واکنش پورحمیدی به بیرون رفت.

 

 

کمال کامیابی نیا (پرسپولیس تهران):


هافبک دفاعی پرسپولیس به خوبی نشان داد که چرا برانکو برای حضورش در دربی ریسک نیمکت نشینی‌اش در بازی قبلی را متحمل شده بود. کمال کامیابی نیا در خط میانی پرسپولیس به خوبی حملات حریف را مهار کرد و اگر بزرگترین حسرت این بازی را برای هواداران این تیم تبدیل به گل می‌کرد یک شب بیادماندنی را به نام خود می‌کرد تا نمره کامل را از کادرفنی دریافت کند. او که به خوبی فاز تدافعی تیمش را در میانه میدان رهبری می‌کرد، روی یکی از حملات این تیم نیز فرصت مناسب سرزنی داشت که ضربه‌اش راهی به دروازه نیافت. با این حال مطمئنا یکی از خلا‌های بزرگ دیدار رفت مرحله نیمه نهایی به غیبت او در جدال با السد قطر مرتبط خواهد بود. جایی که برانکو فرمانده تیمش را در میانه میدان در اختیار ندارد و امیدوار به بازی برگشت و جبران این محرومیت است. کامیابی نیا که اکنون باتجربه‌تر از گذشته شده، نمایش موفقی در توپگیری از حریف دارد و به خوبی قادر است توپ را در میانه میدان بچرخاند تا از این حیث به بازیکن قابل اعتماد برانکو تبدیل شود.

 

 

اشکان دژاگه (تراکتورسازی تبریز):


هفته به هفته و با گذشت هر بازی بیشتر به این نکته پی می‌بریم که سطح بازی دژاگه با دیگر بازیکنان ایرانی متفاوت است و حتی طرز ضربه زدنش به توپ هم نیز فرق می‌کند. دژاگه در دیدار با استقلال خوزستان با دیگر نیز محور اصلی تراکتور در میانه زمین بود. او در این دیدار حرکات فردی بسیار خوبی انجام داد که یکی از آن‌ها بعد از اشتباه بازیکنان حریف در اختیار استوکس قرار گرفت و او پوکر خود را تکمیل کرد. اما این پایان کار هافبک بوندس لیگایی تراکتور نبود. وی در دقایق پایانی بازی از ریباند شوت زیبای پهلوان استفاده کرد و گل ششم تراکتورسازی را وارد دروازه حریف کرد تا این گونه بهترین برد سرخ پوشان تبریزی در لیگ برتر رقم بخورد.

 

 

محمدرضا خلعتبری (پدیده مشهد):


کاپیتان این روزهای مشهدی‌ها روزهای خوبی را در لیگ برتر پشت سر می‌گذارد و به دنبال این است روزهای درخشان قبلی خود را تکرار کند. او در بازی با پارس جم یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و تقریبا بر روی همه‌ی حملات خطرناک پدیده تاثیر گذاشت. خلعتبری که در تیمش نقش آزادانه‌ای دارد با حرکات تکنیکی و سرعتی خود در جناح راست و چپ زمین بارها به دفاع پارس نفوذ کرد و فرصت‌هایی برای یاران خود به وجود آورد. وی هم‌چنین یک ضربه ایستگاهی خطرناک هم روانه دروازه گوهری کرد که با بدشانسی از دست رفت. اما خلعتبری بر روی تک گل پدیده هم تاثیر گذاشت و با ارسال دقیق خود از روی نقطه کرنر تک گل پدیده که توسط یونس شاکری به ثمر رسید را پایه گذاری کرد تا به این واسطه تیمش را صاحب یک امتیاز کرده و بار دیگر به صدر جدول بازگرداند.

 


مهاجمان:


آنتونی استوکس (تراکتورسازی تبریز):


بعد از دیدن نمایش استوکس در بازی با استقلال خوزستان بیشتر به این حرف گزارشگر شبکه سهند ایمان می‌آوریم که گفت: کاش همه تیم‌های ما بازیکن خارجی خوب به لیگ برتر بیاورند! استوکس در این بازی گل‌های اروپایی به ثمر رساند و سطح فنی خود را به رخ لیگ برتر کشید و حالا با هفت گل به عنوان آقای گل جدید ایران شناخته می‌شود. اولین گل او از روی نقطه پنالتی به دست آمد. اما دومین گل او را بارها باید دید. دانیال اسماعیلی‌فر با یک حرکات انفرادی زیبا تا پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان پیش رفت و توپ را به استوکس رساند و این مهاجم بریتانیایی با یک چرخش زیبا و شوت مهار نشدنی توپ را به طاق دروازه حریف چسباند. گل سوم این مهاجم هم از روی پاس در عمق زیبای حاج صفی و در ادامه حرکت انفرادی زیبای خودش به دست آمد. جایی که او با یک دریبل رونالدینیویی، کاپیتان استقلال خوزستان را محو کرد و گل سومش را به زیبایی وارد دروازه پورحمیدی کرد. اما سه گل استوکس را راضی نکرد و باعث نشد که موتور گلزنی‌اش خاموش شود. او در ادامه بار دیگر از حرکت انفرادی دژاگه داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و ضربه‌ای را روانه دروازه استقلال کرد که پورحمیدی آن را دفع کرد اما سپس این توپ دوباره به پای استوکس برخورد کرد و پوکر او این گونه تکمیل شد.

 

 

کی‌روش استنلی (سپاهان اصفهان):


تقریبا استفاده از تاکتیک سانتر از جناحین و رسیدن به گل از این حربه، عضو جدا ناپذیر تیم‌های امیر قلعه‌نویی شده است. سیستمی که در مقابل نفت مسجدسلیمان به کارگردانی استنلی کی‌روش به خوبی اجرا شد و با کسب یک برد شیرین سپاهان را به رتبه دوم جدول رساند. اولین گل سپاهان با سانتر دقیق سعید آقایی و ضربه سر کی‌روش به دست آمد. ضربه‌ای که در شرایط سخت آنقدر محکم زده شد تا بی هیچ اما و اگری وارد دروازه فراهانی شود. دیگر گل سپاهان هم این بار از سمت راست به دست آمد. جایی که ایرانپوریان نفوذی را انجام داد و سانتر مواجی را به محوطه جریمه نفتی‌ها ارسال کرد و این مهاجم برزیلی با جاگیری مناسب بین دو دفاع توانست گل دوم سپاهان را به تور دروازه نفت بچسباند. استنلی در این دیدار تنها دو حرکت مهم داشت اما به وسیله آن سه امتیاز حیاتی به حساب تیمش واریز کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار