فاز نخست بخش تشخيص اختلالات جنيني (PGD) با حضور رييس جهاد دانشگاهي در مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 01 October 2018

 دكتر حميدرضا طيبي در آيين افتتاح که یکشنبه هشتم مهرماه در اهواز برگزار شد با اشاره به اهميت درمان ناباروري، گفت: جهاد دانشگاهي در استان‌هاي مختلف كشور با تكيه بر ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خود فعاليت مي‌كند و محصولات دانش‌بنيان بسياري را نيز توليد كرده است. براي حل مشكلات كشور بايد به سمتي حركت كنيم كه اقتصاد ما به اقتصادي دانش‌بنيان تبديل شود و به توليد ملي متكي باشيم.

وي با تاكيد بر نيروي انساني جوان موجود در كشور، افزود: جوانان بايد موتور محركه اقتصاد باشند و شرايط را براي انجام فعاليت‌هاي دانش‌بنيان و توليد محصولات داخلي براي آنها فراهم كنيم تا خود جوانان و كشور از منافع آن بهره‌مند شود.

طيبي با اشاره به حمايت‌هاي سازمان برنامه‌ و بودجه استان خوزستان از پروژه‌هاي در دست اجرا، خاطرنشان كرد: وجود تفكر حمايتي در اين سازمان، موجب خرسندي است و اينكه گفته مي‌شود اگر جهاد دانشگاهي كارهاي بزرگي در زمينه توسعه فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان انجام دهد، بودجه لازم اختصاص داده مي‌شود، جاي خرسندي است و اين تفكر، سرعت رسيدن به موفقيت را بيشتر مي‌كند و اميدواريم شاهد تفكر حمايتي در ديگر مسئولان كشور نيز باشيم.

به گزارش ایسنا، همچنین سيدعليرضا علوي، رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در اين آيين با اشاره به افتتاح فاز نخست بخش تشخيص اختلالات جنيني در مركز درمان ناباروري و رونمايي از پنج سامانه الكترونيكي در جهاد دانشگاهي خوزستان، گفت: افتتاح اين بخش كه موجب تكميل سيكل درماني در مركز درمان ناباروري مي‌شود، نتيجه همكاري و هم‌افزايي ميان سازمان برنامه و بودجه استان و جهاد دانشگاهي استان بوده است.

وی ادامه داد: رييس سازمان برنامه و بودجه پيش از اين در بازديد از مركز، قول حمايت براي افتتاح اين بخش را دادند و همكاران نيز تلاش كردند و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، فاز نخست بخش تشخيص اختلالات جنيني پيش از لانه‌گزيني، به بهره‌برداري رسيد.

علوی عنوان کرد: همچنين امروز پنج سامانه الكترونيكي در سازمان خوزستان رونمايي مي‌شود. اين سامانه‌ها با تلاش معاونت پشتيباني سازمان و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در سازمان طراحي و اجرا شده است و كمك مي‌كند ارتباط پرسرعت و موثري ميان كاركنان، دانشجويان و مراجعان سازمان با مديريت برقرار شود.

به گزارش ایسنا، دكتر اميد حاجتي، رييس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان نيز در اين آيين با اشاره به سابقه همكاري خود با جهاد دانشگاهي، گفت: مجموعه جهاد دانشگاهي داراي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خوبي است و اين آمادگي را داريم كه در زمينه توليدات دانش‌بنيان حمايت لازم را از اين مجموعه به‌عمل آوريم.

وي افزود: با توجه به شرايط خاص كشور، بايد در زمينه توليدات جايگزين واردات، اقدامات خوبي انجام شود و جهاد ددانشگاهي مي‌تواند با ورود به اين عرصه، بخش عمده مشكلات را حل كند. نمونه موفق اين كار، در زمينه توليد مته‌هاي حفاري محقق شد و اين موفقيت مي‌تواند ادامه‌دار باشد.

همچنین دكتر حميدرضا طيبي در ادامه سفر يك‌روزه خود به اهواز، در شوراي راهبري مته حفاري شركت و از كارخانه توليد مته‌هاي حفاري جهاد دانشگاهي خوزستان نيز بازديد كرد.

وي همچنين با مهندس سپهر سپهري، مديرعامل شركت ملي حفاري ايران و همچنين جمعي از مديران شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز ديدار و در خصوص همكاري‌هاي مشترك گفت‌وگو كرد.

دكتر طيبي در ادامه سفر خود، از پوستر دومين مسابقه ملي عكس "آن سوي واقعه"، ويژه اربعين 1397 كه از سوي معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان برگزار مي‌شود نیز رونمایی کرد.

وي در پايان سفر خود، از پروژه ساخت فرهنگسراي دانشجويي مجتمع آموزش عالي جهاد دانشگاهي خوزستان نيز بازديد كرد.

گفتني است، دكتر محمدرضا پورعابدي، معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي نيز در اين سفر دكتر طيبي را همراهي كرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار