معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: مجوز هفت موافقت نامه اصولی برای راه‌اندازی بوم‌گردی در شهرستان حمیدیه صادر شد.
کد خبر: ۶۶۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 01 October 2018

پیمان نبهانی اظهار کرد: شهرستان حمیدیه از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، کشاورزی و مردم شناسی غنی برخوردار است که با اتخاذ تدابیر لازم می توان این ظرفیت‌ها را در راستای گردشگری به شکلی موثر به توسعه رساند.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌هایی که حمیدیه دارد می توان به گل‌های شب بو در مسیر جلیزی اشاره کرد که می‌تواند همچون نرگس‌زار بهبهان جذاب باشد. پارک جنگلی خزرج و تپه‌های ماسه‌ای که بین شهرستان اهواز و حمیدیه وجود دارند به همراه پارک جنگلی جلیزی و محوطه‌های به هم پیوسته‌ تاریخی از دیگر جذابیت‌های شهرستان حمیدیه به حساب می آیند.

نبهانی با بیان اینکه گردشگری را باید در محورها با موضوعات متنوع مورد بررسی قرار داد گفت: در حوزه میراث مادی شهرستان حمیدیه می توان کوشک حمیدیه را که یکی از بناهای تاریخی و به ثبت ملی رسیده این شهرستان است، مورد بهره برداری قرار داد. البته این بنا نیاز به مرمت دارد تا بتوان از آن به عنوان یک مکان برای رونق و توسعه گردشگری شهرستان در زمینه‌های مختلف ازجمله موزه مردم شناسی و ... استفاده کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان همچنین درباره ظرفیت‌های محور غرب اهواز در حوزه گردشگری توضیح داد: شهرستان حمیدیه با توجه به قرار گرفتن در مسیر زائران اربعین امام حسین( ع) و راهیان نور و نزدیکی به شهر اهواز، نیازمند زیر ساخت‌های گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی است.

وی گفت: برای رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان حمیدیه مجوز ۷ موافقتنامه اصولی در راستای راه‌اندازی مهمانپذیر، خانه بوم‌گردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی صادر شده است.‌

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار