رییس دانشگاه رازی کرمانشاه رویکرد اصلی این دانشگاه را در سال تحصیلی جدید حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم و نیز سوق دادن پایان نامه ها به سمت پروژه های تقاضامحور عنوان کرد.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 01 October 2018

به گزارش تابناکحمدابراهیم اعلمی آل‌آقا، با اشاره به پذیرش 3547 دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه رازی، اظهار کرد: از این تعداد 2109 دانشجو در مقطع کارشناسی، 1155 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 54 دانشجو در مقطع دکترای عمومی و 120 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی هستند.

به گفته این مسئول در حال حاضر بیش از یازده هزار دانشجو در دانشگاه رازی در یک رشته کاردانی، 73 رشته کارشناسی، 175 رشته ارشد، یک رشته دکترای حرفه ای و 91 رشته دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تعدادی رشته به مجموع رشته های این دانشگاه افزوده شد، عنوان کرد: امسال دو رشته کارشناسی، 16 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترای جدید در دانشگاه رازی راه اندازی شده و در این رشته ها پذیرش دانشجو داشتیم.

وی همچنین فعالیت های عمرانی دانشگاه رازی طی چندسال اخیر را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: طی پنج سال اخیر 60 هزار متر مربع طرح های عمرانی با بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار در این دانشگاه به نتیجه رسیده یا در شُرف به نتیجه رسیدن است.

اعلمی آل آقا توسعه خوابگاه ها، احداث مجتمع ورزشی، احداث دانشکده های نفت و پتروشیمی، آزمایشگاه و مجتمع کلاسی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: امسال همزمان با چهلمین سال انقلاب دو دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده علوم مهندسی و کشاورزی را با مساحت 13 هزار متر مربع به بهره برداری خواهیم رساند.

وی سرانه فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی و ... هر دانشجو را در این دانشگاه حدود 20 مترمربع عنوان کرد که مطابق با استانداردهای سازمان برنامه و بودجه است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه رویکرد این دانشگاه را در سال تحصیلی جدید حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم عنوان کرد و گفت: در این راستا یکی از رویکردهای مدنظر سوق دادن پایان نامه‌های دانشجویان به سمت پروژه های تقاضامحور است که این موضوع کمک خواهد کرد تا تحقیقات دانشگاهی درخدمت رفع نیازهای جامعه قرار گیرد.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: علاوه براین، کیفیت بخشی به پژوهش‌ها در امور بنیادین و رفتن به سمت نوآوری را مورد تاکید قرار داده ایم.

وی بر لزوم توجه بیشتر به مهارت آموزی دانشجویان هم تاکید کرد و افزود: این مسئله از سیاست های مصوب آموزش عالی کشور است که در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ضعف تجهیزات و امکانات کارگاهی و آموزشگاهی دانشگاه‌ها را مانع اصلی تحقق این سیاست در حوزه آموزش عالی دانست و گفت: درحال حاضر بر اساس تعاملی که با آموزش فنی و حرفه ای داریم از کارگاه های این نهاد جهت کارورزی دانشجویان خود استفاده می کنیم.

اعلمی آل آقا در ادامه به مشکل خوابگاه تعدادی از دانشجویان جدیدالورد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی سالهای گذشته در بحث خوابگاه پسرانه کمبودهایی داشتیم که با احداث سه بلوک با ظرفیت 450 نفر تاحدودی این مشکل برطرف شد.

وی بابیان اینکه درحال حاضر تنها دانشجویان روزانه پسر امکان استفاده از خوابگاه را دارند، گفت: در بحث خوابگاه دانشجویان دختر خوشبختانه کمبودی نداریم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه به اعتراض برخی از دانشجویان نسبت به تعمیرات خوابگاه های فرسوده همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اعلام کرد: در طول تابستان چندین بار مناقصه تعمیرات خوابگاه ها را در سامانه مربوطه قرار دادیم، اما به دلیل گران شدن مصالح ساختمانی با افزایش قیمت ارز با عدم استقبال پیمانکاران مواجه و کار تعمیرات تا حدودی به تاخیر افتاد، البته اقدامات لازم برای تسریع در روند تعمیرات انجام گرفته است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار