منصور کتانباف:
شهردار اهواز در نشست مشترک با مدیران شهرداری، اقدامات این نهاد را برای اربعین حسینی تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 02 October 2018

منصور کتانباف افزود: در سالهای گذشته مراسم اربعین بسیار باشکوه و به طور متمرکز انجام شده است به گونه ای که جهان تشیع آن را بزرگترین راهپیمایی مذهبی دنیا نام گذاری می کند.

به گزارش"تابناک" وی در همین راستا بیان کرد: محور اهواز چذابه و محور شلمچه و چذابه مسیر زائران اربعین حسینی است و وظایف شهرداری اهواز مشخص است که برخی از این وظایف باید در چزابه اجرا شود .

وی بر لزوم انجام برخی اقدامات در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات دیگر را باید در مرز و مسیر چذابه اجرایی کرد.

کتانباف اظهار داشت: هرچه به ‌ماه آبان نزدیک می شویم جمعیت زائرین به دلیل رفت و برگشت به کربلا متراکم تر می شود زیرا عده ای قبل از اربعین به کشور بازمی‌گردند و عده‌ای هم به نیت روز اربعین از کشور خارج می شوند.

شهردار اهواز افزود: در همین راستا باید اقداماتی که بخشی از آن عمرانی است را در خروجی شهر اهواز و از ورودی حمیدیه به سمت اهواز انجام دهیم که بخشی از آن که ساماندهی ورودی و خروجی مسیر تردد زائرین است قرار بود در سال گذشته اجرایی شود. در محور حمیدیه نیز در سالهای گذشته تحت عنوان پارک ثامن اقداماتی انجام شده که باند کندرو آن تقریبا تکمیل شده اما ورودی آن دارای مشکلاتی است که باید رفع شود.

منصور کتانباف گفت: روبروی منطقه عین دو نیز محوطه بزرگی است که عملیات خاکریزی در آن انجام شد. باند کند رو، آیلند ها و.... نیز در فرصت باقیمانده انجام می شود و طبق برنامه‌ریزی آن را تکمیل می کنیم.

شهردار اهواز در ادامه بر ضرورت زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری در دوسوی باند کندرو تاکید کرد و تصریح کرد: باید هماهنگی های لازم با اداره برق جهت روشنایی مکان مذکور صورت گیرد و ایجاد فضای سبز در آن محدوده نیز به شکل انبوه انجام شود.

منصور کتانباف همچنین با اشاره به وجود تعدادی بیلبورد در این مسیر گفت: این بیلبورد ها به تصویر متبرک شهدا مزین خواهند شد.

وی در خصوص تمهیدات لازم جهت استقرار مواکب نیز نکاتی را مطرح کرد و افزود: مواکب شهرهای مختلف در این مسیر مستقر خواهند شد که با توجه به اهمیت موضوع ضروری است جلسه ای را در این خصوص با شهرداران شهرهایی که موکب برپا می کنند، برگزار و تقسیم کار کنیم.

این مقام مسئول در ادامه بر راه اندازی سرویس های بهداشتی در پارک ثامن تاکید کرد و گفت: این سرویس ها باید حتما فعال و متصدی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

شهردار اهواز در خصوص استقرارنیروهای خدماتی در مرز چذابه گفت: نیروهایی که قرار است در این مکان مستقر شوند را در بخش خدمات و ماشین آلات حمل زباله و مخزن به تعداد کافی ساماندهی کرده و تقسیم کار خوبی صورت گیرد.

شهردار اهواز با بیان اینکه ما در سال ۹۷ سه مسیر ورودی و خروجی را در دستور کار داریم، اعلام کرد: این مسیرها شامل ورودی شیبان_اهواز، حمیدیه_اهواز و خرمشهر_اهواز می‌باشند که مسیر اهواز- حمیدیه از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار است و خاکریزی مسیر عین۲ نیز باید تکمیل و به پارک ثامن متصل شود.

وی در پایان این جلسه در خصوص بودجه اختصاص داده شده به مراسم اربعین نیز گفت: با توجه به افزایش جهشی قیمت ها، باید در بودجه اصلاحاتی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار