کد خبر: ۶۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 04 October 2018

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صدد هستیم تا بندر بوشهر را با استفاده از خط ریلی، به بنادر آستارا و انزلی متصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی حسن زاده در اجلاس سازمان همکاری راه آهن های کشورهای آسیایی و شرق اروپا در تهران، با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال افزایش ظرفیت حمل‌ و نقل چندوجهی است، گفت: هدف نهایی اتصال به شبکه ریلی آسیا است و همه اعضای این سازمان می توانند برای اتصال به شبکه ریل، به ما ملحق شوند.

وی از عملیاتی شدن اتصال ریلی بندر امیرآباد خبر داد و تاکید کرد: اعتقاد داریم ایجاد شبکه چند وجهی حمل‌ونقل و و حمل‌ونقل لجستیک ضروری است و از این رو دفتری را برای این امر اختصاص داده و راه‌آهن را در چارت سازمانی خود وارد کرده ایم.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوری، با اشاره به اتصال دریایی بنادر خرمشهر و شهید رجایی خبر داد و افزود: در صدد هستیم تا بندر بوشهر را به انزلی و آستارا متصل کنیم.

حسن زاده کاهش تعرفه‌ها در راه‌آهن را موجب ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی دانست و افزود: در حال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای ارزان تر است؛ اما اگر کاهش تعرفه‌ها صورت گیرد، راه‌آهن برای استفاده صاحبان بار جلب توجه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار