معاون وزیر کشور:
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: ۸۲ کیلومتر راه مواصلاتی توسط معاونت عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور در مرز شلمچه احداث شده است و علاوه بر این اعتباری تحت عنوان تجهیز و حمایت از مواکب به شهرداری خرمشهر تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۶۶۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 05 October 2018

مهدی جمالی‌نژاد شب گذشته در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از سفر من به استان خوزستان، بازدید از مرزهای شلمچه و چذابه در آستانه اربعین حسینی بود، در این بازدید مشکلات و مسائل موجود در این مرزهای زمینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش"تابناک" وی عنوان کرد: امسال تعداد ۱۰ هزار جفت لاستیک برای خودروهای حمل و نقل عمومی برای تسهیل در امر جابجایی زائران اربعین حسینی تأمین شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: ۸۲ کیلومتر راه مواصلاتی توسط معاونت عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور در مرز شلمچه احداث شده است و علاوه بر این اعتباری تحت عنوان تجهیز و حمایت از مواکب به شهرداری خرمشهر تخصیص می‌یابد.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: معاونت عمران شهری در استان خوزستان اقدامات زیربنایی برای تامین زیرساخت‌های تردد زائران اربعین حسینی شروع کرده است، اما با این وجود مشکلاتی در زمینه آب، روشنایی پارکینگ‌ها و... وجود دارد که باید در مدت زمان کوتاه برطرف شود.

وی اظهار کرد: استان‌های معین باید ورود جدی در اجرای اقدامات زیربنایی در مرز‌های شلمچه و چذابه داشته باشند، اما متاسفانه به غیر از استان فارس، دیگر استان‌ها حضور کمرنگی دارند.

جمالی‌نژاد افزود: شهرداری منطقه ۴ و ۶ تهران سال گذشته حضور خوبی در مرز‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را داشتند و امیدواریم امسال نیز وارد کار شوند.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: امام جمعه خرمشهر در رابطه با کاهش هزینه زائران اربعین حسینی پیشنهاداتی را دادند که در اولین فرصت این مسئله به متولیان امر اطلاع داده می‌شود.

همچنین مهدی جمالی‌نژاد در نشست ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: وزارت کشور برای تامین زیرساخت‌های مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران با ۱۲ کمیته تخصصی ویژه اربعین وارد عمل شده است و موضوعات دیگری پیرامون اربعین نیز دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به مسائل اقتصادی کشور، کمیته‌های متولی امر برای تامین زیرساخت‌های مرزی و حمل و نقل در پایانه‌های مرزی ورود کرده‌اند.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اجرای طرح جامع اربعین حسینی برای حل و رفع مشکلات باید با هماهنگی میان استان‌ها و شهرستان‌های معین انجام شود.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: استان‌های معین و مسؤل تاکنون حضور جدی برای تامین زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی توجه و ورود جدی نداشته‌اند و ورودی جدی و سریع آنها برای تامین زیرساخت‌ها ضروری است.

معاون عمرانی وزیر کشور در رابطه با درخواست کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، گفت: امروز با حضور در مرز شلمچه تمام مشکلات را بررسی می‌کنیم و برای رفع آنها قدم بر می‌داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار