با رای کمیسیون قانون سازمان غذا و دارو کشور:
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از کسب موافقت اصولی با احداث نخستین کارخانه داروسازی در منطقه آزاد اروند خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 09 October 2018

هدی مجیری با اشاره به اینکه این موافقت با رای کمیسیون قانون سازمان غذا و دارو حاصل شده است، گفت: صنعت داروسازی تا کنون در محدوده منطقه آزاد اروند فعال نبوده و برای نخستین بار موفق به اخذ مجوزهای مربوطه شدیم.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت تولید دارو و عدم امکان نادیده گرفتن آن به دلیل ارزش افزوده بالای آن، افزود: داروسازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب نیروی فعال متخصص در کشور است و لذا دور از ذهن نیست اگر بگوییم در صنایع دارویی به لحاظ اشتغال زایی برای نیروی تحصیل کرده کشورمان فرصتی مهیاست که در این باره بایستی از پتانسیل‌های موجود داخلی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به لزوم خودکفایی در صنعت دارو و صنایع وابسته، احداث این کارخانه با همت بخش خصوصی، علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه در رفع نیازهای دارویی کشور نیز تاثیرگذار است.

مجیری تصریح کرد: امید می رود تا با انجام پیگیری ها، سایر پروژه‌های تولیدی صنعت دارو و ملزومات آن نیز در منطقه به نتایج مطلوب برسند.

وی یادآور شد: در بخش تولید ملزومات مصرفی پزشکی نیز اقداماتی صورت گرفته و متقاضیان در حال کسب مجوزهای اولیه برای احداث کارخانه تولیدی ملزومات مصرفی پزشکی هستند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار