رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان در شش ماهه نخست سال جاری رتبه سوم را در صادرات کالاهای غیرنفتی در سطح کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 06 October 2018

نورالله حسن زاده با اشاره به جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان در شش ماهه امسال به وزن 9 میلیون و 134 هزار و 382 تن و به ارزش 149 میلیارد و 925 میلیون و 523 هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی 2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خوزستان در شش ماهه امسال رتبه سوم را در صادرات کالاهای غیرنفتی در سطح کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: شمش فولادی، دیفرمیت، گاز پروپان، پلی اتیلن، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، متانول، محصولات پتروشیمی و شیمیایی و میوه و تره‌بار از عمده اقلام صادراتی استان خوزستان هستند.

حسن زاده ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان خوزستان به کشورهایی از جمله چین، امارات متحده عربی، عراق، هند، تایلند، عمان و مصر صادر شده‌اند.

وی با بیان این‌که باید به محصولات صادرات محور نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: باید با اقدامات کارشناسی در قالب کمیته‌های تخصصی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، صادرات به کشورهای هدف به خصوص کشور عراق را مدنظر قرار دهیم و امر صادرات را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: صادرات غیر نفتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار