اهمیت رسانه برای برخی از کشورها مانند ایران جایگاه استراتژیکی دارد. فرمانده دریابانی مازندران از توقیف بیش از صد مورد شناور صیادی متخلف در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 07 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، حسینی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در سالن اجتماعات مرزبانی این استان در خزرشهر فریدونکنار با اشاره به اینکه ایران در نگاه جهانی دارای صنعت گردشگری است اما غول رسانه ای دنیا، ایران را ناامن معرفی می کنند، اظهار کرد:

اهمیت رسانه برای برخی از کشورها مانند ایران جایگاه استراتژیکی دارد.

براساس این گزارش، فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح در کشور امنیت درخور شان این ملت را فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: مرزبانان کشور، با گروه‌های مختلف تروریستی در تمام نقاط ایران درگیر می شوند تا امنیت برای مردم فراهم شود.

فرمانده دریابانی مازندران خاطرنشان کرد: مرزبانان در تمام نقاط چنان از امنیت کشور دفاع می کنند که مانند رزمندگان دفاع مقدس حاضر نمی شوند یک وجب از خاک ایران را به دشمن بدهند و معتقد هستند این امر یک وظیفه دینی و انسانی است.

حسینی با اشاره به اینکه 350 کیلومتر از 8700 کیلومتر مرزهای ایران در مازندران قرار دارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی دریابانی در مازندران تامین امنیت مرزهای دریایی است.

وی با بیان اینکه وظیفه تامین امنیت گردشگران نیز در تابستان بخشی از وظایف این نیرو است، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت از منابع آبزیان نیز در این دریابانی تشکیل شده و در برخی از مواقع مانند صید غیرمجاز با آنها برخورد می شود.

فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به اینکه در این استان بزرگترین مرکز آموزش درجه‌داری در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: برای سربازانی که در مجموعه دریابانی خدمت می کنند دوره مهارت آموزی نیز برگزار می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 1440 ساعت آموزشی برای 82 سرباز و 9 دوره مهارت آموزشی برای 240 نفر در دریابانی مازندران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 32 مرحله گشت در پهنه مشترک آبی نیز انجام شده است، گفت: 13 هزار و 450 مورد گشت دریایی ساحلی نیز صورت گرفته است.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه 511 مورد امداد و نجات نیز انجام شده است، افزود: 90 ایستگاه شناوری دریایی در مازندران ساماندهی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 23 هزار و 580 مورد کنترل شناورهای تفریحی در 3 ماهه تابستان امسال انجام شده است، گفت: 584 مورد تخلف موجب توقیف آن شناورها شده است.

وی با بیان اینکه کنترل 8 هزار و 240 مورد شناورهای خروجی و ورودی صیادی انجام شده است، تصریح کرد: هزار و 25 مورد گشت شناورهای ورودی و خروجی تجاری نیز رصد و کنترل شده است.

فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به اینکه بیش از 20 تن دام‌های صیادی در دریابانی از صیادان غیرمجاز توقیف شده است، افزود: 27 قطعه ماهی خاویاری در این مدت که در دام ها گرفتار شده بودند به دریا رهاسازی و 107 مورد شناور صیادی از صیادان متخلف توقیف شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار