نایب‌رییس فدراسیون:
نایب‌رییس فدراسیون ورزش کارگری با بیان این‌که می‌طلبد مسوولان و مدیران رده بالای ورزش، نگاه دقیق‌تر و بهتری به ورزش کارگری داشته باشند، گفت: فدراسیون ورزش کارگری هنوز ردیف بودجه خاصی ندارد و واقعا امکانات ما جوابگو نیست.
کد خبر: ۶۶۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 08 October 2018

بیژن شفیع‌خراسانی در خصوص میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی شطرنج کارگری در اهواز، اظهار کرد: این میزبانی یکی از برنامه‌هایی است که توسط هیات خوزستان انجام شد. هیات خوزستان تلاش بسیاری در راستای برگزاری این رویداد داشت. 16 تیم در این مسابقات حضور داشتند که رقابت‌ها نزدیک به هم و مسابقات از سطح فنی خوبی برخوردار بود. خوشحالم شرایط به گونه‌ای بود که تمام شطرنج‌بازانی که می‌توانستند با یکدیگر رقابت کنند، در اهواز حاضر شدند.

وی همچنین در خصوص عملکرد هیات ورزش کارگری خوزستان، گفت: واقعا هیات‌های پرکار کمی در کشور داریم و خوزستان از هیات‌های پرکار و تلاشگر ما محسوب می‌شود. خوزستان هم در مسابقاتی که برگزار می‌کند، میزبان خوبی است و هم این‌که تیم‌های خوبی را به مسابقات کشوری اعزام می‌کند. این هیات از یکی از فعال‌ترین هیات‌های کشوری است و امیدوارم خوزستان همچنان بتواند این روند را دنبال کند.

نایب‌رییس فدراسیون ورزش کارگری در خصوص نگاه به این ورزش در سطح کشور، عنوان کرد: می‌طلبد مسوولان و مدیران رده بالای ورزش، نگاه دقیق‌تر و بهتری به ورزش کارگری داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید ورزش می‌تواند در شادابی و تندرستی نیروی کار و تولید تاثیر داشته باشد و باید با این نگاه به ورزش کارگری توجه شود.

وی افزود: فدراسیون ورزش کارگری هنوز ردیف بودجه خاصی ندارد و باید گفت حداقل از ورزش کمکی به ورزش کارگری نشده است، البته کمک‌هایی بوده ولی آن‌طور که باید باشد، نبوده است. بخشی از کمک‌ها از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوده و بخش عمده برگزاری مسابقات نیز با همکاری هیات‌های ورزشی انجام می‌شود. به هر حال با توجه به رقابت‌های بین‌المللی که ورزش کارگری در آن حضور داشته است، کم کم باید نگاه جدی به ورزش کارگری شود تا شرایط بهتری برای نیروی کار و تولید فراهم شود.

شفیع‌خراسانی گفت: این فدراسیون، کارگران بسیاری را تحت پوشش دارد ولی فدراسیون هنوز نتوانسته است در جایگاه ویژه خود فعالیت کند. نگاه فدراسیون ورزش کارگری و بخش تربیت‌بدنی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ورزش همگانی است اما می‌دانید در راس این هرم ورزش قهرمانی است تا بتواند ورزشکاران‌مان را برای گسترش ورزش همگانی تشویق کند. ما فقط نمی‌توانیم برای کارگر برنامه‌ریزی کنیم و باید این کار نیز برای خانواده این عزیزان انجام شود، در حالی‌که واقعا امکانات ما جوابگو نیست و امیدوارم با یک نگاه ویژه به این امکانات هم برسیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ورزش کارگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار