معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از فراخوان نیازهای پژوهشی سال 1397 این شرکت در دو بخش پروژه‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی خبرداد.
کد خبر: ۶۶۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 09 October 2018

مهدی عبدالهی در این باره اظهار کرد: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از توانمندی‌های علمی پژوهشی و اجرایی مراکز دانشگاهی در انجام تحقیقات مرتبط با صنعت حفاری و هم‌افزایی میان صنعت و دانشگاه با هدف رفع نیازهای ضروری شرکت، نیازهای خود را در دو قالب پروژه‌های پژوهشی و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری فراخوان می‌کند.

وی در خصوص پروژه‌های پژوهشی توضیح داد: بر اساس نیازسنجی‌های به عمل آمده در سطح شرکت پس از بررسی‌های کارشناسی و تصویب شورای عالی پژوهش، فهرست پروژه‌های پژوهشی مورد نیاز شامل شش پروژه نهایی و بر روی سایت شرکت در بخش پژوهش و فناوری قرار گرفته است.

عبدالهی افزود: اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از (15مهرماه) تا پایان وقت اداری (15 آبان ماه) می‌توانند پیشنهادات خود را در قالب فرم پروپزال که بر روی سایت است همراه با نامه رسمی از معاون پژوهشی دانشگاه یا رئیس پارک علم و فناوری مربوطه، به دفاتر هماهنگی این امور در دانشگاه‌ها یا اداره پژوهش و فناوری شرکت تحویل دهند.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری اظهار کرد: در این ارتباط نیز در پی هماهنگی با معاونت‌های مدیرعامل، نیازسنجی و دریافت موضوعات کاربردی مختلف جهت طرح موارد قابل اجرا در سطح تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نتیجه جمع بندی در این راستا، 47 موضوع پایان نامه با حفظ اولویت‌های پژوهشی شرکت در رشته‌های مهندسی نفت (حوزه بالا دستی)، فنی و مهندسی، زیست محیطی و پسماند و مدیریت مالی تعریف شد.

عبدالهی تصریح کرد: در این بخش محدودیت زمانی برای دریافت پیشنهادات تعیین نشده و اساتید و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در صورتی که موضوع مربوطه پیش از این توسط پژوهشگر دیگری نهایی نشده باشد پس از تکمیل فرم مشخص شده پیشنهادی تحصیلات تکمیلی، فرم الف (قابل دریافت از طریق سایت شرکت ملی حفاری ایران در بخش پژوهش و فناوری) و ارسال کتبی آن همراه با نامه رسمی از دانشگاه به این مدیریت در فراخوان علمی پژوهشی شرکت کنند.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: این مدیریت در سال‌های گذشته، بیش از 375 عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی را مورد حمایت قرار داد که منجر به تولید دانش در بخش‌های مختلف شرکت شد و به همین منظور در این فراخوان، با تعریف گردش کار جدید، تلاش در جهت دهی خروجی پایان نامه‌ها به سمت رفع نیازهای اولویت‌دار شرکت، هدفگذاری و مورد اهتمام واقع شده است.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در خصوص نحوه ارزیابی پروپوزال‌های دریافتی هر دو بخش اظهار کرد: ذکر عنوان یک پروژه یا پایان نامه در این فراخوان و یا ارایه پیشنهاد از سوی یک مجموعه علمی / دانشگاهی به هیچ وجه نشانه تعهد در انعقاد قرارداد نیست و موافقت نهایی با پروپوزال‌های ارایه شده منوط به اعلام نظر کمیته‌های تخصصی و پیروی از کلیه ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی در سطح این شرکت و شرکت ملی نفت ایران است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار