شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: برخی مطالبات کارگری یک و دو ماه از سال‌های ۹۵ و ۹۶ در سیستم اداری ثبت‌شده بود که تا سال گذشته پرداختی نداشتند پس کلیه مطالبات از سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۶ به‌طور کامل تسویه شد.
کد خبر: ۶۶۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 09 October 2018

حسین حمید پور شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات شهرداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آبادان شهر خاصی است به طبع اتفاقاتی که در آن می‌افتد تبعات خاصی دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداران خط مقدم جبهه اقتصادی در هر کشوری هستند گفت: در یک کشور پیشرفته تأثیر شهرداران هر شهر در جلب رضایت عمومی مردم آن نسبت به‌نظام و ملت بسیار تأثیر گزار است. در ایران نیز قطعاً این نگاه وجود دارد ولی این نقد بر دولت وارد است که آن نگاهی که باید به شهرداران داشته باشد ندارد.

شهردار آبادان در خصوص انتقادها به شهرداری آبادان بیان کرد: در این موضوع اعتقاد به شفاف‌سازی دارم و باید به تحقق حقوق انسانی خود و دیگران احترام بگذاریم مطالبه گری و نقد نباید تخریبی باشد بلکه باید از روی سازندگی باشد زیرا به‌اندازه کافی در آبادان نامهربانی‌ها صورت گرفته است نباید اجازه دهیم این نامهربانی‌ها شدت پیدا کند و یا ادامه پیدا کند باید هم‌صدا و هم‌فکر شویم تا بتوانیم به اهداف شهر برسیم و با نشست و هم‌اندیشی خروجی مناسبی برای مردم داشته باشد زیرا مردم آبادان لایق مهربانی هستند.

وی در بحث مطالبات کارگران گفت: ۲ و نیم ماه بیشتر مطالبات کارگری نداریم که متأسفانه در سیستم شهرداری کشور معمول است دولت نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها ندارد و اعلام کرده که باید که خودکفا در درآمد شوید و حتی دفترچه عوارض را حذف کرده درحالی‌که باید یک سری عوارض را از دارایی می‌گرفتیم تمام این موارد ضرباتی است که به پیکره شهرداری‌ها رسیده و در سطح کلان موضوع در حال پیگیری است.

اشتباه استراتژیک اما انسانی در شهرداری آبادان

حمید پور عنوان کرد: خردادماه ۱۳ میلیارد از وزارت کشور، استانداری و پالایشگاه دریافت شد. ولی برخی مطالبات کارگری یک و دو ماه از سال‌های ۹۵ و ۹۶ در سیستم اداری ثبت‌شده بود که تاکنون پرداختی نداشته‌اند می‌توانستیم با دو رویکرد وارد شویم که یک فقط مطالبات دوره خود را پرداخت کنیم ولی تحلیل کردیم که حق کارکنان ضایع می‌شود. اشتباه استراتژیک ولی تصمیم انسانی گرفتیم؛ که تمام مطالبات از گذشته تا آخر سال ۹۶ به‌طور کامل تسویه شده است. این موضوع باعث شد ۲ ماه عقب‌افتادگی حقوق داشته باشیم.

حمید پور گفت: سهم آبادان از آلایندگی‌ها ۶۰ درصد که ۴۵ درصد پول که پالایشگاه به امور مالیاتی می‌دهد سهم آبادان می‌شود.

شهردار عنوان کرد: این موارد باعث شد که منابع مالی آبادان کاهش پیدا کند درصورتی‌که درگذشته ۶ میلیارد پول وارد بدنه شهرداری می‌شد.

وی یکی از مشکلات مدیریتی گذشته را استخدام‌های غیر کارشناسی و بی‌رویه معرفی کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل داریم که تاکنون ۱۵۵ نفر از آن‌ها جز مشاغل سخت و ۴ درصدی هستند که برخی از این اشخاص از سال ۹۲ تا ۹۶ باید با مبالغ ده میلیون بازنشسته می‌شدند ولی امسال این مبلغ به ۸۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان به ازای هر نفر حق بازنشستگی داشته‌ایم که درمجموع مبلغ ۶ و نیم میلیارد تومان صرف هزینه بازنشستگی شد در خردادماه ۱۳ و نیم میلیارد و ۶ و نیم میلیارد در کل ۲۰ میلیارد تومان پول به‌عنوان تصمیم انسانی به‌جای تصمیم استراتژیک پول از دست دادیم و امروز ۲۰۰ نفر بازنشسته شده‌اند.

حمید پور علت نارضایتی کارکنان را ایجاد انضباط مالی در راستای تساوی حقوق کارکنان و کاهش مبلغ حقوق عنوان کرد و گفت: با توجه به ضعف اقتصادی در سطح کلان این نظم باعث ایجاد نارضایتی در حوزه کارکنان شهرداری و با پوشش ضعف‌های اقتصادی این موضوع طبعاً برطرف خواهد شد و اعتقادداریم یک سازمان زمانی موفق خواهد بود که انضباط مالی داشته باشد.

معوقه‌های ۲۳۰ میلیارد تومانی شهرداری

شهردار یا بیان اینکه به دلیل بی‌نظمی و عدم تعهد مالی در سال‌های گذشته معوقات از سال ۸۹ پرداخت‌نشده بود و این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود ولی بعدها وقتی معوقات دیگری به مرحله سند رسید این مبلغ به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

ساماندهی دست‌فروشان احمدآباد

حمید پور بابیان اینکه بحث بی‌نظمی دست‌فروشی یک بی‌نظمی از سال‌های گذشته بوده گفت: با نگاه تحلیلی اجتماعی داشته باشیم دست‌فروشی شغلی است با درآمد ناچیز ولی مستمر که وسیله امرارمعاش عده‌ای از مردم است و عوارض و نازیبایی برای شهر ایجاد کرده لذا باید جایی پیدا و ساماندهی شوند.

وی عدم موفقیت شهرآبادان را عدم برنامه‌ریزی کلان در این شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری آبادان با ۲ هزار و 200 پرسنل ساختار بزرگی است معاونت طرح و برنامه به‌عنوان معاونتی شناخته‌شده که به هرکسی نیاز ندارند او را در این معاونت نگه می‌دارند.

شهردار افزود: ۳۰ سال است که طرح و برنامه‌ای در شهرداری نهادینه نشده است تازه این را ایجاد کرده‌ایم تا بتوان شهر را مدیریت کرد.

وی عنوان کرد: بعد از ۳۰ سال آبادان ۳۵ درصد از زیرساخت‌هایش ساخته‌شده چرا تازه در سال ۹۷ باید فاضلاب امیرآباد و ۴ درصد سیستم شبکه آب در ذوالفقاری کار شود. این حاصل عدم برنامه‌ریزی و عدم تفکر در برنامه‌ریزی کلان مدیریتی شهری است.

وی بیان کرد: نبود قیر و مشکلات کامیون داران حامل (لوله شبکه آب) از شهرستان‌ها باعث به عقب افتادن پروژه‌های شهرداری در ذوالفقاری شد. این تغییرات نرخ بر عملکرد شهرداری تأثیر دارد زیرا شهردار و شهرداری بازندگی مردم عجین شده‌اند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شهردار آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار