مدیر کل حج و زیارت خوزستان:
مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: ۱۰ هزار خوزستانی در سامانه سماح برای اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۶۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 12 October 2018

ناصر حویزاوی در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: سامانه سماح تنها سامانه ای است که با ابلاغ ستاد اربعین کشور موظف شده به زائران خدمات صدور ویزا، پزشکی و بیمه ای ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه زائر با ثبت نام در سماح علاوه بر دریافت ویزا از خدمات درمانی و بیمه ای نیز بهره مند می شود، بیان کرد: از چهارشنبه گذشته ثبت نام ها آغاز شده ولی ویزایی صادر نشده که از روز گذشته صدور ویزا با پذیرش اخذ حواله از بانک و دریافت ارز ثانویه از سوی سفارت عراق رسما آغاز شد.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان افزود: در استان خوزستان قریب به ۱۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کردند که پیش بینی می شود با صدور ویزا ثبت نام ها سرعت می گیرد. علاوه بر دفاتر حج و زیارت ۴۱ دفتر پست و ۲۵ دفتر پیشخوان دولت در بحث اخذ مدرک و صدور ویزا همکاری می کنند.

حویزاوی با اشاره به اینکه یک کنسولگری دائم و دو دفتر موقت در شهرهای آبادان، اهواز و سوسنگرد مستقر هستند، تصریح کرد: قیمت ویزا نیز بر پایه دلار ثانویه با نرخ شناور است و تاکنون هم قیمت ثابت آن حدودا ۳۸۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته برخی ویزای ارزان قیمت گرفتند که جعلی بود و امسال نیز زائران اگر با اطلاعیه های صدور ویزای با مبالغ پائین تر از مبلغ اعلام شده روبرو شدند باید بدانند قطعا جعلی است و یا از خدمات بیمه و پزشکی برخوردار نیست.

حویزاوی در خصوص احتمال کاهش هزینه ویزا با توجه به مشکلات اقتصادی مردم گفت: این مصوبه و قانون کشور عراق است و ما به عنوان خریدار ویزا ملزم به پرداخت هزینه اعلام شده از سوی این کشور هستیم.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان در خصوص اعطای ارز مسافرتی که پیش تر قرار بود به هر نفر ۲۵۰ هزار دینار عراقی پرداخت شود نیز بیان کرد: تاکنون بخشنامه ای در این خصوص به ما ابلاغ نشده و اخبار منتشر شده در رسانه ها ملاک نیست.

حویزاوی عنوان کرد: سال گذشته ۱۹۰ هزار نفر خوزستانی در سامانه سماح ثبت نام و به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار