امام جمعه بندر ماهشهر:
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مراسم بزرگ و استثنایی پیاده‌روی اربعین حسینی به بزرگ‌ترین رخداد و پدیده بی‌نظیر جهانی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۶۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 12 October 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: مراسم بزرگ و استثنایی پیاده‌روی اربعین حسینی به بزرگ‌ترین رخداد و پدیده بی‌نظیر جهانی تبدیل شده است. انسان با شرکت در این رخداد عظیم، تغذیه معنوی می‌شود.

خطیب نماز جمعه بندر ماهشهر عنوان کرد: بسیاری از شبهه‌افکنی‌های دشمنان اهل بیت علیه تشیع با وزیدن نسیم محرم و صفر بی‌اثر و نقشه‌های آنان نقش بر آب می‌شود. لذا همه به ویژه مسئولان وظیفه دارند این جریان و حرکت بزرگ را تقویت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رفاه حال زائران در نقاط مرزی صورت گرفته است اما امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و گرانی ارز مشکل جدی برای زائران به وجود می‌آید و جا دارد دولت تأمل بیشتری در مورد زمینه‌سازی انجام این جریان بکند.

غبیشاوی بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود با انجام مذاکرات و اقدامات لازم، نرخ ویزا کاهش پیدا کند و قیمت آن به حداقل ممکن کاهش داده شود. باید تمهیداتی اندیشیده شود که خدای نکرده از شکوه هرساله این حرکت کاسته نشود.

امام جمعه بندر ماهشهر با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک مانور قدرت برای مسلمانان و شیعیان است، گفت: این حرکت مختص به شیعیان نیست و یک جریان جهانی بوده و خاری است در چشم کسانی که تاب و توان دیدن این مسائل را ندارند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: تا زمانی که اولیا و مربیان برای مسائل آموزشی و تربیتی دست به دست هم ندهند مشکلات حل نخواهد شد. در دعوت از اولیا در جلسات مبنا تنها بر جذب کمک‌های مالی نباشد. هرچند که افراد متمول وظیفه دارند به کمک مالی به مدارس بشتابند.

غبیشاوی به مصوبه اخیر مجلس در مورد CFT اشاره کرد و متذکر شد: اینهایی که خودشان داعش و القاعده را با دستان خود ایجاد و از آنها حمایت می‌کنند بر تصویب این قانون و معاهده اصرار می‌کنند. هرچند ما به نمایندگان مجلس خود حسن ظن داریم اما وقتی به سابقه تصویب برجام نگاه می‌کنیم می‌بینیم برخی نمایندگان متزلزل هستند.

خطیب نماز جمعه بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: همه سرانجام برجام را دیدند. از تصویب برجام چه چیزی عاید کشور شد؟ به عقیده کارشناسان با تصویب و امضای برجام مین‌گذاری صورت گرفت.

وی افزود: اصل معاهده تأمین مالی گروه‌های تروریستی معاهده خوبی است اما در مرحله اجرا خبیثانه و مرموزانه حزب‌الله و حرکت‌های جهادی را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی می‌کنند و ما را مجبور به دست برداشتن از حمایت از آنها می‌کنند.

غبیشاوی متذکر شد: طرف مقابل ما به هیچ وجه دلسوز و طرفدار انسانیت و حقوق بشر نیست و به دنبال استثمار و استعمار و ظلم و جفا به بشریت است لذا از شعارهای براق و عوام‌پسند استفاده می‌کنند و مسئولان ما باید بیشتر مواظب این موضوعات باشند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار