رئیس اداره امور عشایر اندیمشک خبر داد:
رئیس اداره امور عشایر اندیمشک گفت: ۱۵ هزار متر مکعب آب از طریق تانکر برای تامین آب مورد نیاز عشایر در این شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۶۶۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 13 October 2018

هرمز نیکوروان با اشاره به لزوم حمایت از خانواده بزرگ عشایر عنوان کرد: پیگیری زیرسازی معابر روستاهای آبید با مساحت ۱۲ هزار متر مکعب، دلیران با ۳ هزار متر مربع انجام و مسیر روستای کبوتران با مساحت ۶ هزار متر مربع اجرا و بهره‌برداری شد.

رئیس اداره امور عشایر اندیمشک با بیان پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آب‌رسانی به عشایر در اندیمشک، گفت: با پیگیری فرماندار و نماینده مردم اندیمشک با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و استفاده از طرح‌های تملک و نفت بخش مهمی از اعتبارات تامین شده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت و تامین آب شرب مورد نیاز دام عشایر اظهار کرد: ۱۵ هزار متر مکعب آب از طریق تانکر برای تامین آب مورد نیاز عشایر در شهرستان اندیمشک توزیع شد.

نیکوروان تصریح کرد: بافت فرش دست‌بافت، تولید شیر، ماست محلی، کشک، دوغ، روغن حیوانی و کره محلی از جمله تولیدات مهم عشایر در اندیمشک محسوب می‌شود.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان و در جنوب غرب کشور در نزدیکی دامنه‌ رشته کوه‌های زاگرس واقع و ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق رمه‌گردانی و کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار