مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:
شمیلی بیان کرد: با یک بهره برداری آب از رودخانه کارون و با توجه به اقداماتی که در بحث استفاده از پساب نیشکر انجام گرفته است، 5 نوع محصول تولید خواهیم کرد. در دو کانون 35 هزار هکتاری ریزگرد به دنبال ایجاد پوشش های گیاهی و کشت محصولاتی هستیم که شرایط را برای اشتغال 12 هزار نفر فراهم خواهند کرد.
کد خبر: ۶۶۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 14 October 2018

محمود شمیلی در آیین افتتاح پروژه پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر در خوزستان که امروز در نیشکر میرزا کوچک خان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیشکر در دنیا دوست دار محیط زیست است و مزارع نیشکر به عنوان شش های دنیا به شمار می آیند. مزارع سر سبز نیشکر باعث می شود تا هوا تصفیه و آلودگی های آن جذب شود.

به گزارش "تابناک خوزستان"  وی ادامه داد: آلودگی که در اثر آتش زدن نیشکر به وجود می آید، حتی یک چهارم میزان سود آوری نیشکر نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در راستای تولید ملی و منویات مقام معظم رهبری، گام هایی برداشته شد تا با استفاده از زهاب نیشکر اقدام به تولید محصولاتی از جمله ماهی، میگو، گندم، جو، پنبه و... کنیم.

 وی بیان کرد: با یک بهره برداری آب از رودخانه کارون و با توجه به اقداماتی که در بحث استفاده از پساب نیشکر انجام گرفته است، 5 نوع محصول تولید خواهیم کرد. در دو کانون 35 هزار هکتاری ریزگرد به دنبال ایجاد پوشش های گیاهی و کشت محصولاتی هستیم که شرایط را برای اشتغال 12 هزار نفر فراهم خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآور شد: 50 درصد از تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به کشت و صنعت های نیشکر و صنایع جانبی آن ها است، اگر کانون های ریزگرد مورد نظر ما تحت پوشش قرار بگیرند، 10 درصد به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

شمیلی به موضوع خشکسالی امسال در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به خشکسالی که در سالهای 87 و 88 رخ داد و بسیار خفیف تر از خشکسالی امسال بود، عملکرد بسیار بهتری داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار