مدیرکل شیلات خوزستان تشریح کرد:
مدیرکل شیلات خوزستان از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی فاز دوم پروژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون و تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به این طرح خبر داد و گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات، حداکثر تا یک سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 22 October 2018

 

نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: فاز دوم پروژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون با بیش از 4200 هکتار وسعت و بیش از 3300 هکتار وسعت مفید، در قالب 212 تعاونی پرورشی سازماندهی شده است و با تکمیل و راه‌اندازی، برای بیش از 3300 نفر اشتغال پایدار به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوجود خواهد آورد.

وی با بیان این‌که این طرح بیش از 16 هزار و 500 تن به تولیدات آبزی‌پروری استان اضافه خواهد کرد، افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های شاخص اداره کل شیلات خوزستان است که احداث زیرساخت‌های آن اعم از کانال آبرسانی، کانال زه‌کشی و شبکه برق با مشارکت بخش خصوصی در دست اقدام است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: در سال 1390 مبلغ 550 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره (برای احداث 203 مزرعه تعاونی) از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه مالی تعاونی‌ها و تامین سرمایه در گردش آن‌ها اختصاص یافت که به علت مشکلات پیچیده و متعدد، بخش عمده این تسهیلات جذب نشد و تعاونی‌ها در تنگنای مالی شدیدی قرار گرفتند. در نتیجه پروژه از پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه زمان‌بندی برخوردار نشد و در نهایت، این تسهیلات به بانک سپه مرکز و صندوق توسعه ملی، برگشت خورد.

خون میرزایی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های ویژه استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استان از صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی و بانک عامل آن، امسال تسهیلاتی به میزان 112 میلیارد تومان برای تقویت بنیه مالی بخش خصوصی در احداث مزارع و تامین سرمایه در گردش، به تعاونی‌ها اختصاص یافت. دوره تامین مالی تسهیلات طرح، حداکتر 7 ساله است که 2 سال برای ساخت و 5 سال برای بازپرداخت با اعمال حداکثر 6 ماه دوره تنفس پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: احداث زیرساخت‌هایی اعم از ایستگاه پمپاژ، کانال اصلی آبرسانی، کانال اصلی زهکش، ایستگاه پمپاژ زهکش و شبکه اصلی برق نیز در تعهدات بخش دولتی فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون بوده که این بخش هم به علت معارضات محلی، عدم تامین به موقع اعتبارات و ضعف بنیه مالی پیمانکار از پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه‌ریزی پیش بینی‌شده، عقب مانده و منجر به تعطیلی پروژه شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: با تامین اعتبارات مستمر در بودجه سال‌های 95 و 96، روند اجرای پروژه شتاب بیشتری گرفت. همچنین در سال جاری نیز برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری پروژه اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

خون میرزایی خاطرنشان کرد: پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون که از سال 1392 آغاز شده، هم اکنون در چهار جبهه کاری فعال است و پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش دولتی، حدود 70 درصد است و در صورت تامین به موقع اعتبارات، حداکتر تا یک سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار