محمد جعفر فلسفی:
وی عنوان کرد: شهر اهواز از بی نظمی و بی قانونی رنج میبرد، مردم از وضعیت بازارهای بی قائده و سد معابر همچنین آسفالت ها گله مند هستند.
کد خبر: ۶۶۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 15 October 2018

محمد جعفر فلسفی امروز دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر اهواز در سرسرای این شورا اظهار کرد: در این زمان نیاز می بینم نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری را برای اعضای شورا و عموم مردم یادآوری کنم، ضرورت حفظ اتحاد و همدلی که بین اعضای شورا باید حاکم باشد زیرا توفیق انجام وظایف به این مورد بستگی دارد.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: انگیزه های جناحی، گروهی، شخصی و طایفه ای که گاها انگیزه های شخصی در گروه و طایفه مطرح می شود، نیاز است که در آینده آسیب شناسی از گذشته تا به امروز داشته باشیم که باید نقاط ضعف و قدرت ها مشخص شود.

این عضو شورای شهر بیان کرد: به محض پدیدار شدن رشوه خواری باید با این معظل مقابله شود، شرایط اقتصادی اجازه نمی دهد که چنین مشکلی پیش بیاید. لذا باید با دقت و احتمام سعی در انجام معیارها در شورا شود.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد قطعا نیازمند برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت است، اگر در شورا اختلاف باشد اجازه نمی دهد به مسائل مردم‌رسیدگی شود باید نیازهای مردم محروم بررسی و برطرف شود نباید وقت را با اختلافات بین اعضای شورای شهر سوزاند.

فلسفی افزود: در ارتباطات بین اعضای شورای شهر اخلافاتی وجود دارد که به نفع شهردار و مردم نیست. اگر قرار باشد به مسائل جناحی و گروهی ورود شود کار به جایی نخواهد رسید.

وی عنوان کرد: شهر اهواز از بی نظمی و بی قانونی رنج میبرد، مردم از وضعیت بازارهای بی قائده و سد معابر همچنین آسفالت ها گله مند هستند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر سازمان آب و فاظلاب یا مخابرات برای تعمیرات تخصصی خود مکانی را حفر می کنند باید آن محل را هم ترمیم کنند. با توجه به وضعیت سخت اقتصادی ما نمی توانیم خرابی های سازمان های دیگر را جبران کنیم، متاسفانه تا به این زمان هیچ نظارتی بر این سازمان ها نشده، دستگاه های نظارتی باید به این مشکل ورود کنند.

وی خاطر نشان کرد: قیمت قیر افزایش داشته و‌فشارهای شورا جهت ساماندهی در این خصوص بی حاصل بوده، این جزو وظایف شورای شهر نیست، باید دولت و‌ وزارت کشور به این مهم ورود کنند و نرخی را در نظر بگیرند.

همچنین عبدالرحیم کعب اظهار کرد: با گذشت یک سال و نیم از عمر شورای‌شهر، باید گفت تا به این زمان بیشتر به موارد جزئی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: شورا متولی شهر است، آیا وقت آن نرسیده که با دستگاه‌هایی که اراضی دولتی را در اختیار دارند مثل شرکت نفت، بنیاد مستضعفان، بنیاد فرمان امام(ره) و سازمان مسکن در خصوص ساماندهی برخی امور مثل دست فروشان جلسه برگزار کنیم؟ ما متولی شهر هستیم اما اراضی دولتی در اختیار ما نیستند که بتوانیم بازار روز، بازار شب و جمعه بازار را راه‌اندازی کنیم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: آیا وقت آن نرسیده که با پلیس راهور و قوه قضائیه جلسه برگزار کرده و در خصوص ساماندهی مسافربرهای شخصی و ایجاد امنیت و رفاه در این خصوص تصمیم گیری شود؟ آیا وقت آن نرسیده که با اداره ثبت و ادارات مربوطه مثل بنیاد مستضعفان جلسه برگزار کنیم و نسبت به سنددار کردن مناطقی مثل منبع‌آب، حصیرآباد، کوی رمضان، کوی علوی، بخشی از کوی فرهنگیان، ملاشیه، کوی مندلی و مناطق اینچنینی اقدام شود؟

وی در ادامه افزود: وقت این نرسیده که نسبت به انتقال و یا ایمن سازی خطوط انرژی و انتقال نیرو که شهر را به چند قسمت تقسیم‌ کرده‌اند و ممکن است مشکلاتی را برای شهر به وجود آورند، تصمیم‌گیری شود؟ برخی خطوط نفت و گاز آماده انفجار در سطح شهر اهواز هستند.

کعب عمیر بیان کرد: به خاطر برخی خطوط فشار قوی از احداث پل عابر پیاده عاجز هستیم و علاوه بر این شاهد تلفات جانی و جسمی در برخی مناطق به دلیل این خطوط فشار قوی هستیم. ادارات و سازمان‌های مرتبط با این مشکلات باید به تکلیف اجتماعی خود عمل کنند.

وی اظهار کرد: وقت آن نرسیده که تهدید‌ها، فرصت‌های شهر و شهرداری اهواز را استخراج کنیم و در اختیار سه نماینده شهر و نماینده شورای شهر اهواز در شورای عالی استان‌ها قرار دهیم تا این تهدیدها و فرصت‌ها از این طریق به گوش مدیران کشوری برسند تا بخشی از مشکلات شهر اهواز حل شود؟ وقت آن نرسیده که وضعیت بحرانی آب و فاضلاب شهر اهواز را با مدیران‌ مربوطه مطرح شود. خیابان‌های در بیش از صد نقطه شهر اهواز طی بیش از شش ماه توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز حفاری شده که مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: نمایندگان مجلس یک سوم جمعیت شهر اهواز را در خود جای داده اند از این رو باید از ظرفیت تمام‌نمایندگان شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات شهر اهواز استفاده شود.

همچنین در بحث ریزگردها و وجود دو کانون فوق بحرانی کانون در اطراف شهر اهواز، باید از ظرفیت تمام نماینده های استان استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار