مدیر حفاظت از محیط زیست بهبهان:
مدیر حفاظت از محیط زیست بهبهان گفت: مکان کشف لاشه یک قلاده پلنگ درمحدوده استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است؛ این توله پلنگ برای آب خوردن به کنار رودخانه‌ای رفته بود که در تونل کوچکی پناه گرفته بود.
کد خبر: ۶۶۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 17 October 2018

فرخ شیرعلی در رابطه با خبر کشف یک قلاده پلنگ در اطراف بهبهان، اظهار کرد: لاشه یک قلاده پلنگ کشف شده در محدوده بهبهان نبوده و در منطقه حفاظت شده خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی گفت: این لاشه متعلق به توله پلنگی حدودا ۳ الی ۴ماهه بوده است که برای خوردن آب به کنار رودخانه‌‌ای در نزدیکی تأسیسات سد آریوبرزن آمده بود.

رئیس حفاظت از محیط زیست بهبهان افزود: این پلنگ ظاهراً هنگام بازگشت، به دلیل وحشت از چیزی در تونل کوچکی که در آن مقداری آهن آلات انبار شده، پناه گرفته و براثر وحشت و یا گیر کردن در میان آهن آلات همان جا محبوس شده و از بین رفته است.

وی همچنین در رابطه با گونه‌های پلنگ بهبهان، عنوان کرد: در منطقه شکار ممنوع بهبهان که همجوار با منطقه حفاظت شده خائیز است گونه‌های پلنگی وجود دارد که سال گذشته توانستیم تصاویری از آنها ضبط کنیم.

شیرعلی بیان کرد: پلنگ‌ها به‌طور طبیعی از گذشته‌های دور در شرایطی کاملاً مسالمت آمیز در محیط زیست بهبهان به سر می‌برند‌ و به‌صورت روزانه گروه‌های گشت و کنترل جهت محافظت از آنها به منطقه شکار ممنوع اعزام می‌شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار