معاون استاندار خوزستان:
معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: در مرز چذابه تا سال قبل از طریق تانکرها آب آشامیدنی را تامین می‌کردیم ولی امسال در هفته گذشته به همت همه مسئولان و نیروهای سپاه و بسیج، آب سد کرخه از طریق طرح غدیر به تمام مواکب رسید.
کد خبر: ۶۶۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 17 October 2018

تجمع اربعین حسینی بانوان شهر اهواز صبح امروز با حضور امام جمعه موقت اهواز، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهر اهواز در حسینیه ثارالله برگزار شد.

علی حسین حسین‌زاده ریشه دشمنی‌های جهانی با انقلاب اسلامی را پایبندی مردم به آموزه‌های اسلامی دانست و گفت: اکثر محققانی که در حوزه نظریه پردازی انقلاب کار می کنند و تحقیقاتی پیرامون انقلاب اسلامی انجام دادند در بررسی ریشه های انقلاب اسلامی هم نظر هستند؛ این محققان معتقد هستند که انقلاب اسلامی متاثر از فرهنگ عاشورایی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: آموزه‌ها و ارزش‌هایی که بعدها توسط امام راحل با حمایت مردم منجر به شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده این راه هستند و اقتدار ایران امروز ناشی از پایبندی به این ارزش‌ها است.

حسین زاده با اشاره به جنبه کشوری و بین المللی حرکت عظیم اربعین حسینی، عنوان کرد: از خداوند سپاسگذاریم که چنین نعمتی را به مردم خوزستان عطا کرده است که میزبان زوار امام حسین باشند؛ در تمام نقاط استان خوزستان این شور و شعف را در میزبانی از زوار شاهد هستیم.

وی گفت: توسل به آموزه‌های ائمه چنین جایگاه و اقتداری را به مردم خوزستان بخشیده و چنین موهبتی را به ما داده که میزبان عاشقان امام حسین(ع) باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان آمار عبور بیش از 450 هزار زائر در سال گذشته از مرز چذابه، بیان کرد: تمام امکانت برای اربعین حسینی آماده است و همه نیروها پای کار هستند؛ در مرز چذابه تا سال قبل از طریق تانکرها آب آشامیدنی را تامین می‌کردیم ولی امسال در هفته گذشته به همت همه مسئولان و نیروهای سپاه و بسیج، آب سد کرخه از طریق طرح غدیر به تمام مواکب رسید.

وی ادامه داد: تمام نیروهای مرزبانی ما در سپاه و بسیج و ارتش در آمادگی کامل هستند و امنیت را در تمام مسیر تامین می‌کنند.

حضور مردمی از پنج قاره جهان در زیارت اربعین

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده نیز در این مراسم با اشاره به تعبیر شباهت اربعین به معجزه از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام مراسم اربعین را برای پیامبر (ص) و حضرت فاطمه(س) و دیگر ائمه نداشتیم و این از ویژگی های سیدالشهدا (ع) است؛ از دیگر ویژگی های سیدالشهدا (ع) که مختص ایشان است تربت پاک کربلاست.

امام جمعه موقت اهواز ضمن بیان حضور مردمی از پنج قاره دنیا در پیاده روی اربعین، تصریح کرد: بُعد ظاهری اربعین بسیار ارزشمند است و باید برای باشکوه بودن آن تلاش شود.

وی ادامه داد: باید در کنار بُعد ظاهری اربعین به باطن آن هم توجه کنیم، برای دست یابی به عمق و لایه‌های بیشتر این حرکت عظیم باید در هنگام زیارت حضور قلب داشته باشیم.

حسن زاده با اشاره به حفظ شئونات این مراسم بزرگ، عنوان کرد: در برخی موارد دیده می‌شود افرادی که به زیارت می‌آیند پوشش و حجاب صحیح و کامل را ندارند؛ در این موارد با احترام و متانت و توجه به اینکه زائر سیدالشهدا(ع) هستند به آنها تذکر دهیم.

وی گفت: به هیچ وجه نباید در طول زیارت و مقدمات زیارت آنچه که خداوند متعال دوست ندارد انجام شود؛ زمانی که در این سفر به عمق زیارت برسیم یک دوره تذهیب و تسلط بر نفس و یک دوره خودسازی را زائر تمرین می‌کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار