به مناسبت روز جهانی باستان‎شناسی مراسم گرامیداشتی در سالن جانبی موزه شوش برپا شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 17 October 2018

بیژن حیدری‎زاده، سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش، اظهار کرد: این بزرگداشت روز دوشنبه به همت پایگاه میراث جهانی شوش با حضور جمع زیادی از دانشجویان دانشکده باستان‎شناسی این شهرستان، انجمن‎های دوستدار میراث فرهنگی و عموم مردم برگزار شد.

او هدف اصلی از برگزاری این مراسم را افزایش آگاهی‎های عمومی در حوزه باستان‎شناسی عنوان کرد و گفت: شهر باستانی و مذهبی شوش با قدمتی بیش از شش‎هزار سال، مهد تمدن و فرهنگ ایران‎زمین است.

سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش با بیان این ‎که شهر باستانی شوش، محلی است که نام‎آورترین باستان‎شناسان جهان در آن حضور یافته و کشفیاتی ارزشمند در آن داشته‎اند اضافه کرد: این شهر، از هزاره چهارم پیش از میلاد به مدت پنچ تا شش هزارسال به طور پیوسته دارای فرهنگ و تمدن است و تاکنون نیز دانشجویان و باستان‎شناسانی از سراسر جهان به منظور استفاده از ظرفیت علمی و باستان‎شناسی دراین شهر حضور یافته تا از بستر علمی بالای آن بهره‎مند شوند.

او تصریح کرد: از این‎رو نیاز به برگزاری رویدادهایی همچون "روز جهانی باستان‎شناسی" به منظور آشنایی با باستان‎شناسان و کشفیات آن‎ها در این شهر غنی احساس می‎شود.

حیدری‎زاده در پایان تأکید کرد: افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت باستان‎شناسی، کشفیات و علوم مرتبط با آن که به نوعی می‎توان گفت باستان‎شناسی مجموعه‎ای از علوم را دربرمی‎گیرد به همراه بررسی راه‎حل‎هایی به منظور افزایش تقویت این علم در کنار حفظ مواریث فرهنگی و مذهبی، راهکاری مهم و مؤثر در جهت انتقال این مواریث به نسل‎های آینده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار