معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی در محدوده این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 23 October 2018

سید علی موسوی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان آبادان در حوزه های مختلف که در محل حسینیه ثارالله برگزار شد، گفت: در منطقه آزاد اروند دو اتاق بازرگانی، دو اتاق اصناف، ۴۰ هزار واحد صنفی و ۱۶۶ واحد صنعتی فعالیت دارند که به لحاظ تعداد و تنوع نظیرشان در سایر مناطق آزاد وجود ندارد. سال گذشته۳۰ هزار متر مربع زمین در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفت که هم اینک نیز فعال هستند.

وی با تاکید بر شرایط خوب اقتصادی منطقه آزاد اروند به رغم فراوانی جمعیت آن در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور، رشد اقتصادی این منطقه را در اغلب پارامترها یادآور شد و اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال هفت هزار و ۵۰ نفر تحت پوشش بیمه مشاغل قرار گرفتند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: حقیقت منطقه آزاد اروند را باید در مدت چهار ساله اخیر دید زیرا توسعه این منطقه به شکل کنونی با روی کار آمدن دولت فعلی انجام شد.

موسوی با تاکید بر انجام اقدامات انکار ناپذیر در بخشهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و غیره در محدوده منطقه آزاد اروند یادآور شد: به هر حال اقداماتمان قابل نقد است و لذا انتقادات را به‌ طور کامل می‌شنویم و پاسخگوئیم.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی جای کار زیادی در منطقه وجود دارد اما از آنجائی که وزارت جهاد کشاورزی هیچ یک از اختیاراتش را به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض نکرده، دستمان برای انجام برخی اقدامات به اندازه بخش هایی که به ما تفویض اختیار شده اند، باز نیست.

موسوی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا به منظور تقویت بخش کشاورزی منطقه در شهرهای آبادان و خرمشهر، اختیارات ممکن را به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود، حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند تا سال ۹۲ را در بخش داخلی ۳۷۶ میلیارد تومان و در بخش خارجی صفر عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر میزان سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

موسوی افزود: اگر چه استفاده از نقطه نظرات نخبگان سبب پیشرفت امور می شود اما به طور حتم نمی توانیم کارهای انجام شده را نیز نادیده بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعمال ممنوعیت ورود اتباع خارجی (عراقی) به منطقه تاثیری بر روی کاهش قیمت کالاهای موجود در بازار نداشته است، اظهار کرد: هتل‌های موجود در سطح منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) که پیشتر تنها از ۲۰ درصد ظرفیتشان برای خدمات دهی به مسافران استفاده می شد با لغو روادید و حضور عراقی ها در منطقه ۸۰ درصد از ظرفیتشان را برای خدمات رسانی به مسافران به کار گرفتند، رشد بازارهای آبادان و خرمشهر نیز از همین بابت اتفاق افتاد.

در نشست تنی چند از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند با فعالان اقتصادی شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده در حوزه های مختلف که در محل حسینیه ثارالله برگزار شد، حاضران با قدردانی از اقدامات انجام شده سازمان منطقه ازاد اروند در حوزه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و ساخت و تکمیل چهار بیمارستان در شهرهای آبادان و خرمشهر، مشکلات موجود در حوزه های مربوطه شان با محوریت سرمایه گذاری را مطرح و خواستار رسیدگی و ورود جدی مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برای کمک به احیاء شهرکهای صنعتی، احداث کارخانه های فرآوری و بسته بندی خرما، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و پرورش آبزیان، کنترل و برنامه ریزی بهتر برای ورود اتباع عراقی و تنظیم بازار، استقرار گمرک در مبادی شهر وثبت سفارشات، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال، تسهیل امور کارآفرینان و صنعتگران و کشاورزان شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار