رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز خبر داد
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز از آغاز اقدامات مقدماتی برای ساخت 2 اَبَر پروژه در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 22 October 2018

امیر صفی‌خانی اظهار کرد: اقدامات خوبی از ابتدای امسال در حوزه سرمایه‌گذاری شهری انجام شد که اولین و بارزترین آن برگزاری اولین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در تیرماه بود که برنامه خوبی داشت و بازتاب و اثرات خوبی داشت.

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری شهری در اهواز

وی افزود: در همایش مذکور، 22 بسته سرمایه‌گذاری مختلف در اهواز تعریف کردیم که موفق به امضای 3 تفاهم نامه شدیم؛ یکی در حوزه قطار شهری، یکی در حوزه احداث شهربازی و دیگری در حوزه احداث هایپر استار بود که آخری، در مرحله نهایی شدن قرارداد است.

آغاز اقدامات مقدماتی برای ساخت 2 اَبَر پروژه در اهواز

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز بیان کرد: یکی از پروژه‌های عظیم ما پروژه مجتمع تفریحی، فرهنگی، رفاهی در منطقه مهرشهر اهواز است که توسط صندوق بسیجیان کشور سرمایه‌گذاری می‌شود و اگر کارها طبق روال پیش رود این پروژه از اواخر امسال وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: دیگر پروژه بزرگ ما پروژه شهرک سلامت است که شامل بیمارستان 500 تختخوابی، هتل، 16 کلینیک و امکانات فوق‌العاده آموزشی و رفاهی است و کارهای جذب سرمایه‌گذار آن نیز در جریان است که شهرداری شاید نقش اساسی در مقایسه با وزارت بهداشت در قبال این پروژه نباید داشته باشد اما به جد دنبال اجرای آن است.

مشکلات و موانع جذب سرمایه‌گذار

وی با اشاره به مشکلات و سختی‌های جذب سرمایه‌گذار در مراحل مختلف، اظهار داشت: پروژه‌ای که قرار است برای آن سرمایه‌گذار جذب شود، تا قبل از مذاکره نهایی با سرمایه‌گذار، پیچ و خم خاصی دارد که باعث زمان‌بر شدن مراحل کار و عقد قرارداد نهایی با سرمایه‌گذار می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز افزود: گاهی این طولانی شدن پروسه تأیید و انجام امور اولیه پروژه‌ها، باعث می‌شود رغبت فرد سرمایه‌گذار کم شود و بعضاً از تصمیم خود منصرف شود.

تضمین اجرایی سرمایه‌گذاران چیست؟

صفی‌خانی در پاسخ به این پرسش که تضمین اجرایی پروژه‌ها از سوی سرمایه‌گذاران چیست، گفت: ضمن تضامین قانونی که شهرداری از سرمایه‌گذار می‌گیرد، باید بدانیم که سرمایه‌گذار به میل خود آمده و سرمایه خود را درگیر کار کرده و هر چه بهره‌برداری به تأخیر بیفتد، ارزش سرمایه کمتر شده و سرمایه‌گذار دیرتر به سوددهی می‌رسد.

3 پروژه شهری در حال آغاز...

وی درباره دیگر پروژه‌های در اولویت شهرداری گفت: در حوزه خدمات شهری پروژه‌های احداث 20 مجموعه سرویس بهداشتی در سطح شهر و اجرای پروژه پارکبان هوشمند در سطح شهر اهواز نیز در کنار 38 ایستگاه مکانیزه اتوبوس دیگر پروژه‌های در اولویت ما هستند.

صفی‌خانی گفت: درست است که تا به‌حال قرارداد نهایی پروژه‌های اولویت دارمان را امضا نکرده‌ایم، اما زیرساخت‌ها و اقداماتی را در حوزه سرمایه‌گذاری شهری انجام داده‌ایم که مطمئناً در ماه‌ها و یکی دو سال آینده ثمرات آن را خواهیم دید و در روند جذب سرمایه تسهیل خواهد شد.

امیر صفی‌خانی بیان کرد: یکی از کارهای ضروری و شاخص ما که باید انجام می‌شد همین تهیه کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود که باعث می‌شود ما فرصت‌ها را به‌راحتی معرفی کنیم. اتفاق خوب دیگر هم این بود که ما 7 پروژه را برای سرمایه‌گذاری در هیئت عالی سرمایه گذاری استان ثبت کردیم که بارزترین آن‌ها پروژه احداث 38 ایستگاه اتوبوس مکانیزه شهری است.

وی افزود: این سازمان، در حوزه‌هایی که مردم و سرمایه‌گذاران بخواهند کار کنند، طبق شیوه‌نامه تنظیم شده در شورای شهر، پروژه‌ها را واگذار می‌کند و با توجه به تخصص شهردار فعلی در این موضوع و همراهی همه اعضای شورا، توجه خوبی به این موضوع وجود دارد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: امیدوارم همه در استان به‌صورت منسجم در بحث سرمایه‌گذاری جهت کوتاه شدن پروسه جذب سرمایه تلاش کنند تا در این وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذار نا امید و منصرف نشود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار