مدیر پایانه راه آهن خرمشهر:
مدیر پایانه راه آهن خرمشهر از آغاز فعالیت قطارهای مسیر اربعین حسینی اعم از برون استانی و مسیر شلمچه از ۲۸ مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 19 October 2018

غلامحسین فارسیان اظهار کرد: فعالیت راه آهن از ۲۸ مهر آغاز می شود و تا ۱۱ آبان یعنی سه روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیر پایانه راه آهن خرمشهر از استقرار یک دستگاه ریل باس با ظرفیت ۳۳۶ نفر صندلی در مسیر شلمچه خبر داد و گفت: ریل باس با ۳۳۶ نفر صندلی ظرفیت حمل مسافر که اکنون به عنوان قطار حومه ای خرمشهر - اهواز و بالعکس استفاده می شود از ۲۸ مهر به جابه جایی شبانه روزی و رایگان زائران در مسیر خرمشهر - شلمچه تا مرز خواهد پرداخت.

وی افزود: ظرف این مدت قطار مسافری با سازمان واگن های دو طبقه که پیش تر به عنوان قطار حومه ای خرمشهر استفاده می شد و مدتی است با ریل باس جایگزین شده است باز هم به عنوان قطار حومه ای به کار گیری خواهد شد و ساعت حرکت این قطار نیز همچون روال عادی ادامه خواهد یافت.

فارسیان در ادامه به آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام اربعین اشاره کرد و گفت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری محور جنوب (تهران - خرمشهر و مشهد - خرمشهر) از روز شنبه هفته جاری در سامانه فروش بلیت شرکت سفیر ریل آسیا و شرکت حمل و نقل ریلی رجا بصورت همزمان در مراکز فروش و اینترنتی در دسترس عموم مردم قرار گرفته که زائرین اباعبدالله الحسین (ع) و سایر هم میهنان می توانند با مراجعه به سامانه یا مراکز فروش، بلیت قطارهای مسافری فوق العاده اربعین و بلیت قطارهای مسافری از تاریخ حرکت اول مهر تا سی ام همین ماه خریداری کنند.

مدیر پایانه راه آهن خرمشهر شمار رام های قطارهای مسافری فوق العاده اربعین را ۲۶ رام اعلام کرد و افزود: ۲۲ رام این قطارها ۶ تخته و چهار رام دیگر ۴ تخته است و علاوه بر این تمام قطارهای مسافری تهران - اهواز نیز تا خرمشهر و شلمچه ادامه سیر خواهند داشت و قطار مشهد - خرمشهر نیز با سازمان واگن‌های ۴ تخته و ۶ تخته به صورت یک روز در میان زائرین را به خرمشهر خواهند رساند.

فارسیان با بیان اینکه برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) دیده شده است، توضیح داد: برای رفاه حال زوار، به محض ورود قطارهای برون استانی به خرمشهر، قطار ریل باس در ایستگاه راه آهن خرمشهر آماده جابه جایی زائرین به مرز شلمچه خواهد بود.

مدیر پایانه راه آهن خرمشهر در ادامه به برقراری امنیت مسیر حرکت ریلی نیز تاکید کرد و گفت: به منظور ایمنی سیر قطارها، نقاط بحرانی شناسایی و تمام نواقص برطرف و گذرگاه‌های پر تردد مجهز به تیرک و راهداری شدند .وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی های انجام شده با فرماندهی نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرمشهر در خصوص برقراری امنیت شبکه ریلی و جلوگیری از سنگ پرانی به قطارها در مناطق حاشیه نشین خط آهن در مسیر خرمشهر - شلمچه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار