فرماندار آبادان:
سرپرست فرمانداری آبادان گفت: آبادان نمونه بارزی از انباشت مشکلاتی است که از زمان بازسازی تاکنون بر جای مانده و به وضوح قابل لمس است.
کد خبر: ۶۶۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 20 October 2018

زین العابدین موسوی در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی آبادان با بیان اینکه اتاق بازرگانی آبادان وظایف محوله اش را به عنوان بازوی قوای سه گانه ایران به انجام می رساند، افزود: وظایف محوله به اتاق از سوی قوای سه گانه کم نیست اما در بحث وظایفی که دولت بر عهده اتاق نهاده به عنوان یک مشاور و نماینده دولت در منطقه در مباحث تجاری و اقتصادی به آنها کمک می کنیم.

وی اظهار کرد: می طلبد تا رابطه تنگاتنگی با اتاق بازرگانی برای حل مشکل مردم در این جغرافیا داشته باشیم، اگر هر کس کار و وظیفه شغلی اش را در مدت زمانی که یک تصدی به آن سپرده شده با بهره گیری از اختیاراتش به شکل مطلوبی انجام دهد و آن را به موعد دیگری موکول نکند به طور حتم مشکلی باقی نمی ماند، مردم در مورد اینکه چه کسی کارش را به خوبی انجام می دهد یا خیر، درک درستی دارند.

وی تصریح کرد: هر کسی هر مسئولیتی را بر عهده دارد باید وظیفه اش را به خوبی انجام دهد چرا که اگر چنین نشود مشکلات انباشت شده برای آیندگان باقی می ماند، آبادان نمونه بارزی از انباشت مشکلات است که از زمان بازسازی تا الان باقی مانده، در این ماجرا یک نفر و دو نفر مقصد نیستند، اما کسانی که در پروسه کاری خود وظایفشان را به خوبی انجام ندادند، سبب انباشت مشکلات شده اند.

سرپرست فرمانداری آبادان گفت: انتظاری که مسئولان و دولت از اتاق بازرگانی دارند این است که در حوزه مسئولیت‌های خود مشکلات مبتلا به فعالان اقتصادی و تجاری را رفع و پاسخگوی افراد باشند، توسعه تعاملات میان اتاق بازرگانی و فرمانداری الزامی است.

موسوی، عملکرد مسئولان را عامل اصلی قضاوت مردم دانست و افزود: آبادان میزبان و دارای دو بازوی اقتصادی و تجاری به نام‌های منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی است، کار اصلی سازمان منطقه آزاد اروند اقتصادی و تجاری است و به این دلیل است که مردم هنوز آن را در جریان زندگیشان حس نکردند، ما محکوم به آن هستیم که وظایف ذاتی خود را به انجام دهیم، کدام علم، منطق، فکر و تکنولوژی می گوید کسی که کارش اقتصاد و تجارت است باید در مباحث عمرانی و فرهنگی و غیره ورود و عمل کند، اتاق بازرگانی نیز تعریفی همچون منطقه آزاد دارد.

وی اظهار کرد: مردم منتظرند تا هر ارگان و یا دستگاهی که ایجاد می شود ثمره آن را در زندگیشان حس کنند و اگر چنین نشود بایستی علل آن را پیگیری کنیم، باید شورای گفتگو در آبادان تشکیل و برگزار شود، به طور قطع برگزاری این شورا نتیجه بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی آبادان یک ساختمان شیک، نیمه کاره و رها شده دارد که باید برای رفع مشکلاتش هر چه سریعتر اقدام و آن را راه اندازی کرد چرا که محل سبب معرفی اتاق می شود.

سرپرست فرمانداری آبادان یادآور شد: مردم باید وجود منطقه ای را که تحت عنوان منطقه آزاد به لحاظ جغرافیا به ما دادند را در زندگیشان حس کنند، اینکه قوانین و مقررات منطقه آزاد در زندگی مردم تاثیر داشته باشد مربوط به گمرک است نه منطقه، نمی شود در گمرکی که در منطقه آزاد قرار دارد قوانین سرزمینی حاکم و اجرا شود، اینگونه مردم از طعم شیرین منطقه آزاد را حس نمی کنند.

موسوی خاطر نشان کرد: ارزش افزوده در مناطق آزاد به گونه ای دیگر تعریف می شود و قیمت تمام شده بسیار پائین تر از قانون منطقه سرزمینی است، متاسفانه در زمان حاضر گمرک که باید در منطقه آزاد خروجی را کنترل کند، ورودی را کنترل می کند.

وی با تاکید بر اینکه وجود کالای قاچاق در آبادان معنایی ندارد، گفت: اگر قوانین مناطق آزاد در آبادان اجرا شود و گمرک خروجی را کنترل کند اینجا به یک بارانداز تبدیل می شود و مردم از این بابت سود می برند، برخی ها در حالی آبادان را متهم به قاچاق کالا می کنند که این شهر در محدوده منطقه آزاد قرار دارد.

وی افزود: در صورت اجرای درست و کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد در آبادان و استقرار گمرک در خروجی و کنترل کالا در آنجا می تواند علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال سبب رونق شهر نیز شود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر منطقه آزاد و اتاق بازرگانی متهم به این هستند که نتوانستند کاری از پیش ببرند که مردم آن را حس کنند، ما به دلیل حفظ ارزشها و قوانین و مقررات، فقه و مسائل دینی مستعد پیوستن به سازمان تجارت جهانی نیستیم و لذا بایستی بکوشیم تا مشابه آن را داشته باشیم که ایجاد مناطق آزاد بر هیمن مبنا انجام شده است.

وی تصریح کرد: ما باید نسخه قابل دفاعی از منطقه آزاد را برای جامعه تعریف کنیم، اعضای اتاق بازرگانی باید به عنوان بازوان توانمند به خود باوری برسند در این صورت است که موفق به انجام کارها و رفع مشکلات خواهند شد.

سرپرست فرمانداری آبادان با اشاره به صحبت هایش با استاندار در باره تشکیل شورای گفتگو یادآور شد: استاندار با این موضوع موافقت دارد و قرار است در این باره حکمی ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار