نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان موگویی در مجلس شورای اسلامی از بهسازی محور کوهرنگ به الیگودرز لرستان خبر داد و گفت: این جاده با همکاری این استان ها ارتقا می یابد.
کد خبر: ۶۷۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 20 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری در جریان نشست مشترک استانداران چهارمحال و بختیاری و لرستان در منطقه زلقی الیگودرز افزود: ارتقا جاده کوهرنگ به الیگودرز زیربنای اصلی خدمات رسانی به این مناطق است و جاده این دو شهرستان باید به یک محور گردشگری تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی، اتصال جاده دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و بزنوید الیگودرز را یکی از خواسته های مهم مردم این مناطق دانست.
وی گفت: در سالهای قبل از طریق احداث یک دستگاه پل فلزی جابه جایی مردم بین این 2 استان انجام می شود و مردم موگویی مانند قبل دیگر در زمستان پشت انباشت برف نمی مانند.
به گزارش ایرنا، مردم دهستان موگویی پیش از نصب پل فلزی حدود 6 ماه از سال را پشت برف، محاصره می شدند.
وی افزود: جاده خاکی بین موگویی و بزنوید هنگام بارش برف با مشکل تردد مواجه است و رفت و آمد در آن به سختی انجام می شود.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: تعریض، بهبود زیرسازی و آسفالت این جاده در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جبران کمبودهای مناطق بزنوید و موگویی در هر دو استان ضروری است.
محمد خدابخشی تاکید کرد: بهبود جاده الیگودرز به کوهرنگ باعث تحول درآمد مردم، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود.
خدابخشی تصریح کرد: تامین برق و گاز مناطق بزنوید و موگویی باعث تسهیل در زندگی عادی مردم منطقه و جلوگیری از قطع درختان و تخریب و نابودی جنگل خواهد شد.
در نشست استانداران چهارمحال و بختیاری و لرستان، مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولان و نمایندگان مجلس هر دو استان تشکیل و راهکارهای علمی ارتقای مناطق محروم زیرپوشش شهرستان های الیگودرز لرستان و کوهرنگ چهارمحال و بختیاری شناسایی و در راستای اجرایی شدن آن برنامه ریزی شود.
دهستان موگویی در 120کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و در فصل زمستان به دلیل بارش سنگین برف ، مردم در محاصره انباشتی از برف قرار می گیرند و 6 ماه از سال رفت و آمد از سمت کوهرنگ به دهستان موگویی با مشکل همراه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار