رئیس پلیس فتا خوزستان نسبت به کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان ثبت نام ویزای اربعین هشدار داد و گفت: کلاهبرداران در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با تبلیغات فراوان لینک‌ سایت‌های جعلی را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده و اعلام می‌کنند که با قیمتی کمتر از قیمت رسمی و مصوب، ویزای کشور عراق را برای شهروندان تهیه می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 20 October 2018

سرهنگ شاهین حسنوند با بیان اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی در این ایام به شیوه‌ خاصی صورت می‌گیرد، گفت: با نزدیک شدن به اربعین امام حسین(ع)، شاهد شور و اشتیاق وصف ناشدنی عاشقان حسینی(ع) برای زیارت عتبات عالیات هستیم. زائران دلسوز در این ایام بیش از هر زمان دیگری به دنبال دریافت ویزای عراق هستند، اما افراد دیگری نیز هستند که در کمین این ایام نشسته‌اند.

وی افزود: سودجویان و شیادان سایبری در طول سال منتظر فرا رسیدن اینگونه مراسمات هستند و برای سوءاستفاده از زائران و عاشقان حسینی(ع) لحظه شماری می‌کنند.

حسنوند اظهار کرد: کلاهبرداران در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با تبلیغات فراوان لینک‌ سایت‌های جعلی را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده و اعلام می‌کنند که با قیمتی کمتر از قیمت رسمی و مصوب، ویزای کشور عراق را برای شهروندان تهیه می‌کنند.

وی افزود: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که اینگونه تبلیغات کلاهبرداری بوده و در صورت اعتماد به آنها، به شدت متضرر خواهند شد، چراکه در حال حاضر امکان تهیه ویزا توسط سازمان حج و زیارت به طور متمرکز مشخص شده و تهیه ویزا تنها از مسیر تعیین شده میسر خواهد بود.

رئیس پلیس فتا خوزستان یادآور شد: سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها به ویژه برای اربعین، راه‌های دریافت ویزا را مشخص کرده‌ است. بهترین روش برای دریافت ویزا، ثبت‌نام از طریق سامانه‌ اینترنتی سماح به نشانی https:‎//samah.haj.ir می‌باشد و به بنا به گفته سخنگوی ستاد اربعین، تمام هزینه‌ها از قبیل ویزا، درمان، خدمات و بیمه زائران مجموعا ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان تمام می‌شود که متقاضیان آن را در سامانه سماح پرداخت می‌کنند.

وی ‌ادامه داد: در صورت ثبت نام در سامانه سماح، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت‌نام ویزا نیاز نیست. اما زائرین عزیزی که دسترسی به اینترنت ندارند، حتما به دفاتر زیارتی که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند مراجعه کنند و به هیچ وجه به شرکت‌های متفرقه و خارج از این دفاتر مراجعه نکنند، چرا که بسیاری از این دفاتر در پی سودجویی و تخلف هستند و هزینه‌های بیشتری را از زائران دریافت می‌کنند.

حسنوند اظهار کرد: بنابر اعلام مسئولان ستاد اربعین نزدیک به ۲ هزار و ۶۴۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور با احتساب ۱۴۰ دفتر پلیس+۱۰ در تهران به صورت گسترده وجود دارد که اقدام به دریافت مدارک زائران می‌کنند. بنابراین تاکید می‌شود که زائران عزیز حتما در چارچوب این سامانه ثبت نام کنند و مدارکشان را به شرکت‌های معتبر ارائه دهند، تا شاهد تکرار مشکلات سال گذشته که در آن دفاتر غیرمجاز علی‌رغم دریافت هزینه‌های سنگین، بیمه زائران را که عملاً غیر قابل استفاده بوده، به صورت محدود پرداخت کرده و مشکلات فراوانی را برای زائرین به وجود آورده بودند، نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد تا در صورت مواجه شدن با موارد مشابه از ثبت نام خودداری نموده و مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار