استاندار خوزستان خبر داد:
بورس تحصیلی برای یک هزار دانش آموز مستعد دختر و پسر در مناطق محروم استان نیز از دیگر اقداماتی است که پیگیری شده و در این راستا تنها دولت مشارکت نخواهد کرد و تا جایی که ممکن باشد از ظرفیت خیرین استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 20 October 2018

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان در محل استانداری با تاکید بر اینکه هر حرف و گفته ای که رنگ و بوی تفرقه افکنانه و قومیتی داشته باشد، محکوم است، اظهارداشت: نخبگان می توانند محور وحدت باشند و در این راستا از اقداماتی که وحدت و انسجام ملی در استان را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز شود.

به گزارش"تابناک" وی از جامعه معلمان خواست تا در بین دانش آموزان روحیه انسجام ملی را تقویت کنند چرا که آموزش و پرورش در ایجاد همدلی و وحدت عمومی در سطح استان نقش تعیین کننده ای دارد و لازم است در این خصوص برنامه ریزی های دقیق و جدی را در دستور کار خود قرار دهد.

شریعتی یادآور شد: نخبگان قبل از هر اظهار نظر ابتدا شاخص ها و اطلاعات موجود در زمینه های اجتماعی را مطالعه کنند و آگاهانه سخن بگویند تا از بروز اختلافات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس شورای تامین استان خوزستان انسجام ملی و استانی را موضوع مهمی دانست و افزود: همگان باید به این نکته توجه کنند و هرگونه تفرقه افکنی محکوم است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شورای اجتماعی و فرهنگی استان باید با تولیدات محتوایی مناسب به ایجاد وحدت بیشتر کمک کند.

رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی استان، بیان داشت: این استان نباید صرفا یک مصرف کننده تولیدات محتوایی فرهنگی باشد و باید با حمایت های لازم خوزستان نیز به جمع تولید کنندگان بخصوص در زمینه فضای مجازی وارد شود.

شریعتی به مستند مطالبه گری دانش آموزان منطقه ملاشیه اهواز اشاره کرد و افزود: این فیلم و مستند کوتاه که از تولیدات هنرمندان خوزستان است اثر با ارزشی است که علاوه بر محتوای مناسب بحث مطالبه گری را مطرح کرده و عده قابل توجه ای از دانش آموزان این منطقه خواسته های خود در موضوعات مختلف را مطرح کرده اند.دستگاه های مختلفی در استان ماموریت پیدا کرده اند که درخواست ها و مطالب این دانش آموزان را دنبال کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در تولید محتوا باید به سمت همگرایی، وحدت و انسجام ملی برویم گفت: علاوه بر این باید بین مسئولان و ساکنان مناطق محروم به یک زبان مشترک برسیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم با مناطق حاشیه ای پر آسیب به زبان مفاهمه مشترکی دست پیدا کنیم به همین دلیل تولید محتوای مناسب و کاربردی باید در دستور کار دستگاه های مرتبط اجرایی قرار بگیرد.

شریعتی همچنین به برگزاری آیین هفته های فرهنگی شهرستان های استان بعد از ماه صفر اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم در این زمینه تامین شده است و تا عید نوروز در تمام شهرهای استان هفته فرهنگی برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان همچنین به اجرای طرح های چهارگانه آموزشی شورای اجتماعی و فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل از طرح های برنامه آموزشی استان است که با جدیت برای دومین سال در حال اجرا شدن است.

وی ادامه داد: بورس تحصیلی برای یک هزار دانش آموز مستعد دختر و پسر در مناطق محروم استان نیز از دیگر اقداماتی است که پیگیری شده و در این راستا تنها دولت مشارکت نخواهد کرد و تا جایی که ممکن باشد از ظرفیت خیرین استفاده خواهد شد.

شریعتی به ایجاد مدرسه مجازی ویژه دختران متوسطه اول استان اشاره کرد و گفت: همه افراد جامعه حق بهرمندی از تحصیل و آموزش را دارند و شورای اجتماعی و فرهنگی نیز مسئولت هماهنگی و ایجاد فضای لازم برای اجرای این طرح را دارد.

استاندار خوزستان نیز به طرح ارتقاء شاخص قبولی کنکور اشاره کرد و گفت: استان در این زمینه نیز باید به جایگاه مناسب تری برسد و این برنامه آموزشی در این راستا تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار