عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:با اشاره به بررسی طرح تشکیل شهر جدید ایوانکی در هیأت وزیران، گفت: به طور حتم تشکیل شهرهای جدید حومه ای و اقماری اطراف پایتخت، اقدامی مثبت بوده و قطعا آثار مفیدی را برای تهران به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۷۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 21 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی با اشاره به بررسی طرح تشکیل شهر جدید ایوانکی در هیأت وزیران، گفت: به طور حتم تشکیل شهرهای جدید حومه ای و اقماری اطراف پایتخت، اقدامی مثبت بوده و قطعا آثار مفیدی را برای تهران به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد شهرهای جدید حومه ای در اطراف پایتخت، موجب کاهش جمعیت تهران، کاهش آلودگی و پایین آمدن قیمت مسکن می شود، بنابراین دولت در شرایط کنونی سیاست خوبی را برای توسعه شهرهای حومه ای در پیش گرفته است.

وی گفت: البته تأسیس شهرهای جدید حاشیه ای و اقماری، به میزان ایجاد زیرساخت های رفاهی وابسته است، از این رو دولت اگر به دنبال ایجاد شهر جدید و جذب جمعیت برای این منطقه است، باید امکانات لازم را نیز برای آن فراهم کند.

افضلی ادامه داد: یکی از امکانات لازم برای شهرهای اقماری جدید، ایجاد سیستم حمل و نقل مناسب به ویژه قطارهای حومه ای است تا تردد مردم از این شهرها به سمت پایتخت آسان باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به فاصله 55 کیلومتری شهر جدید ایوانکی با تهران و تأثیر فاصله بر کاهش استقبال مردم برای سکونت در آن منطقه، افزود: قطعا اگر زیرساخت های آن به ویژه در حوزه حمل و نقل فراهم شده و خیال مردم از این مسئله راحت شود، آن زمان مردم از سکونت در شهرهای جدید حومه ای استقبال می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی حجم ترافیکی در جاده های منتهی به تهران در شرق پایتخت بسیار سنگین است، حال با تأسیس شهر جدیدی مانند ایوانکی بدون در نظر گرفتن زیرساخت های راهسازی، گره های جدید ترافیکی در منطقه شرق تهران ایجاد می شود، از این رو یکی از اولویت های اصلی تأسیس شهرهای اقماری توسعه راه های آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار