شهردار اهواز خبر داد:
شهردار اهواز در جلسه شورای عالی سرمایه گذاری اهواز از احداث سه مجموعه سلامت در شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 21 October 2018

در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز، سنواتی، باباپور، حاجتی، لطفعلی زاده و قنوات، رییس، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع انجام تغییرات جهت برگزاری فراخوان مجدد پردیس سلامت برگزار شد، کتانباف ضمن اعلام این خبر افزود: در بسته ی سرمایه گذاری شهرداری اهواز، علاوه بر این پردیس سلامت دو مجموعه ی دیگر نیز در سازمان سرمایه گذاری در دست اقدام است.

به گزارش"تابناک"؛ شهردار اهواز تشریح کرد: نخستین مجموعه، بیمارستان تخصصی است که به همت 51 پزشک اهوازی در زمینی به مساحت دو هکتار احداث می شود که آن پروژه با سرعت بیشتری نسبت به این پروژه در مرحله کارشناسی است و دیگری نیز مجموعه ای است که در زمین های حوالی شهرک صنعتی احداث خواهد شد.

این مقام مسئول احداث این سه مجموعه بزرگ را انقلابی در حوزه سلامت و درمان اهواز دانست و گفت: با احداث این مجموعه ها به حدود هزار تختخواب یعنی ظرفیت فعلی بیمارستان های خصوصی خواهیم رسید. با توجه به زمان بر بودن فرآیندها، ممکن است بهره برداری از این پروژه های بزرگ به عمر این دوره شهرداری و شورا نرسد، اما مهم این است که این بذر را برای آیندگان بکاریم.

کتانباف با اشاره به سابقه ی پروژه ی پردیس سلامت اهواز اظهار کرد: این پروژه از مهم ترین دغدغه های شورای پنجم بویژه آقای حاجتی بوده است و ما هم این پروژه را جزء بسته های سرمایه گذاری شهر اهواز گنجاندیم و نخستین فراخوان در این خصوص برگزار شد که شرکت کننده ای نداشت. اخیراً دکتر موسی پور که یکی از پزشکان قدیمی شهر اهواز است برای سرمایه گذاری در پروژه پردیس سلامت اعلام آمادگی کرده است. وی قرار بود در زمین های ارتش این پروژه را اجرا کند که توافق بین طرفین حاصل نشده است.

وی ادامه داد: علیرغم زحمات بسیار زیاد مسئولین ادوار مختلف در حوزه درمان و سلامت، کمبود زیرساخت های درمانی یکی از نقایص بزرگ کلانشهر اهواز است. در اهواز صرفاً چهار بیمارستان خصوصی با حدود هزار تختخواب موجود است که پاسخ گوی نیاز مراجعه کنندگان نیست.

شهردار اهواز با تاکید بر اخذ مجوزات لازم از مراجع قانونی حوزه سلامت بیان کرد: در این خصوص صحبت های اولیه با معاون وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور انجام شده است و ایشان نیز موافقت اولیه ی خود را اعلام کردند. برای دریافت مجوز، رایزنی خواهیم کرد، اما در نهایت طبق قانون، شرط اصلی انعقاد قرارداد با سرمایه گذار اخذ مجوزهای لازم از سوی مراجع درمانی و بهداشتی استان از سوی وی است.

این مقام مسئول به محدودیتهای سازمان خود اشاره کرد و گفت: شهرداری اهواز اراضی محدودی با سند قانونی دارد و از سویی با انبوه نیازهای زیرساختی در زمینه های مختلف ساماندهی مشاغل، عمرانی، سرمایه گذاری و ....مواجه است و زمین هم تکرار نشدنی و غیرقابل تولید است. بنابراین در اختصاص این زمین ها به پروژه ها باید نهایت دقت و حساسیت را رعایت کرد تا همه اقشار مردم اهواز به عدالت بتوانند از این پروژه هایی که در این زمین ها احداث می شوند، بهره برداری کنند.

وی تشریح کرد: از طرفی اگر بخواهیم بالای 10 هکتار زمین برای این پروژه در نظر بگیریم باید موضوع را به شورای عالی معماری شهرسازی کشور ارسال کنیم که این خود زمان را چند برابر و عملا پروژه را از مسیر خود خارج می کند، در حالیکه می توان شرایط را به گونه ایی ترسیم کرد که فرآیندهای قانونی در داخل استان انجام شود.

منصور کتانباف در خصوص فرآیند انجام کار گفت: قرار است تا هفته ی آینده تغییرات نهایی با حضور همه کارشناسان طرفین به نتیجه برسد. سپس فراخوان برگزار شود، بعد از آن فراخوان با سرمایه گذار برنده ی توافق نامه منعقد می شود. براساس این توافق فازبندی و مطالعات، از سوی شریک که حتما باید پیوست های ترافیکی، شهرسازی، پدافندغیرعامل، فرهنگی، محیط زیستی و...را دارا باشد، ارائه خواهد شد و در نهایت پس از طراحی نهایی نقشه های آورده ی طرفین مشخص می شود و براساس آن قرارداد نهایی بسته می شود.

شهردار اهواز در پایان دستور داد: امور املاک و معاون شهرسازی ومعماری هم حتما امور محوله را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

سرپرست فرمانداری اهواز نیز در سخنانی بر لزوم جذب سرمایه های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برای جبران عقب افتادگی ها و حرکت در مسیر توسعه هیچ راهی جز جذب سرمایه گذاری مردمی نداریم. اکنون این اراده نزد دولت و شهرداری برای تقویت بسترها و مشوق های مناسب برای مشارکت بخش خصوصی وجود دارد.

جمال عالمی نیسی در تحلیلی به سرمایه گذاری انجام شده در استان و اهواز اشاره کرد و گفت: در ادوار مختلف سرمایه گذاری های متعدد و کلانی در خوزستان و اهواز از سوی دولت های مختلف انجام شده، اما متاسفانه این سرمایه گذاریها به توسعه شهر و استان منجر نشده است. در واقع به رونق اقتصادی که سبب اشتغال زایی و ....در کالبد استان و اهواز شود، منجر نشده است.

وی نتیجه گرفت: باید از اتکا به سرمایه گذاری دولتی به سمت جلب مشارکت های مردمی گام برداشت. دست سرمایه گذران بخش خصوصی را برای پیشرفت اهواز و استان بویژه در حوزه سلامت و درمان در راستای منافع عمومی می فشاریم.

سرپرست فرمانداری اهواز با اعلام حمایت از ایجاد پردیس سلامت اهواز خاطرنشان کرد: تنها درخواست من در خصوص احداث پردیس سلامت، اخذ مجوزات لازم از مراجع ذیربط است تا در روند پروژه وقفه ای ایجاد نشود. ضمن آنکه در این مسیر هم کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار