نماینده بسیج دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تغییر محاسبات ذهنی برخی مسؤولان و تصویرسازی غیرواقعی از شرایط برای مردم ایجاد مانع کرده‌اند که می‌توان با نشان دادن تصویر واقعی از شرایط برای مردم از این موانع عبور کرد.
کد خبر: ۶۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 21 October 2018

به گزارش تابناک : شامگاه گذشته نخستین جلسه دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مشهد با محوریت جنبش دانشجویی و استکبارستیزی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در این جلسه گفت: ۱۳ آبان در بردارنده سه رویداد مهم تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر سفارت آمریکا است که تسخیر سفارت به‌دلیل اینکه نوع رابطه با آمریکا از ابتدای انقلاب دغدغه بوده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ایمان جعفری افزود: متاسفانه گذشت زمان و عدم مطالعه درست تاریخ باعث شده که عده‌ای گمان کنند تسخیر سفارت آمریکا لکه ننگی برای جنبش دانشجویی است و در اینجا رسالت تشکل‌ها این است که تاریخ را بدون هیچ قرضی و با شنیدن نظرات موافق و مخالف، بازخوانی کنند.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده تشکل انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی در ایام ۱۳ آبان اظهار کرد: برنامه‌هایی مانند مناظره و بازخوانی تاریخ انقلاب بدون جهت‌گیری خاص، در جهت روشنگری مدنظر است که باید به‌صورت جدی دنبال شود.

در ادامه نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در رابطه با بحث استکبارستیزی به‌ویژه ۱۳ آبان دو محور اقتصاد که دغدغه اصلی کشور است و کارآمدی جمهوری اسلامی‌ مطرح است.

امیررضا حضرتی بیان کرد: در این خصوص باید با گفتمانی صحیح و نه صرفا شعار و بیلبورد عمل شود و کرسی‌های آزاداندیشی شکل بگیرد، همچنین از نظرات ایده‌پردازان اقتصاد مقاومتی استفاده شود، علاوه بر آن تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌گر مشکلات مردم به‌دور از سیاه‌نمایی و بازی در جنگ روانی پازل دشمن باشند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان در خصوص کارآمدی نظام صحبت می‌کنند، نشان از کم‌کاری تشکل‌های دانشجویی است، این بحث باید با توصیه رهبری در قالب کرسی‌های آزاداندیشی به‌صورت گفتمانی مطرح شود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سند تحول؛ اظهار کرد: بررسی اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش و استکبارستیزی در سند تحول، نشست‌های تخصصی پیرامون نقش تحریم در اقتصاد کشور، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، مطالبه‌گری از مسؤولان استانی و به‌تبع آن مسؤولان کشوری از برنامه‌های بسیج دانشگاه فرهنگیان در خصوص استکبارستیزی و ایام ۱۳ مرداد است.

نائب دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه گفت: تفسیر غلطی از طرف برخی جریان‌های سیاسی به‌جامعه القا شده است و  این جریان‌ها با تلاش برای کمرنگ کردن بُعد استکبارستیزی سعی در انحراف انقلاب اسلامی دارند.

مصطفی سلیمانی نسب افزود: در همین راستا عهدنامه و معاهدات بین‌المللی نیز تصویب شده که به‌جز ضرر چیزی برای کشور نداشته است و این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: بیم آن می‌رود که در سال جاری کارشکنی‌هایی در خصوص تجمعات ۱۳ آبان صورت گیرد که تشکل‌ها باید به‌طرق مختلف با این اقدامات مقابله کنند.

در ادامه دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: نام جنبش‌های دانشجویی با نام انقلاب اسلامی عجین شده‌ است و تا حدودی در این زمینه موفق بودیم اما باید بیشتر کار شود، ما به‌عنوان سربازان این جبهه نباید منتظر باشیم رهبری به‌خط بزند و بعد ما عمل کنیم، بلکه باید اقدامات اولیه‌ نیز از طرف ما صورت گیرد.

مجتبی صمدی بیان کرد: بدنه ارتباط جنبش‌های دانشجویی با حوزه نسبت به اول انقلاب کم‌تر شده است، در صورتی که ارتباط حوزه با دانشگاه در این جبهه بسیار تاثیرگذار واقع می‌شود و باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن جو روانی شدیدی در بدنه جامعه علیه انقلاب شکل داده‌ است؛ اظهار کرد: برای رشد تفکر انقلاب و همچنین حل معضلات اقتصادی، نیاز به‌فضای علمی و گفتمانی در خصوص دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب با شنیدن نظرات مخالف در سطح جامعه احساس می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان در خصوص برنامه‌های ویژه ۱۳ آبان؛ بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، صحبت کردن در رابطه با اسناد جاسوسی آمریکا با کسانی که در تسخیر سفارت نقش داشته‌اند، مسابقات مناظره‌ دانشجویی و مطالبه آوردن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی طبق فرمایش رهبری، از برنامه‌های تشکل جامعه‌اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری نیز در ادامه گفت: تشکل جامعه اسلامی به‌خصوص در این برهه‌ که رسانه‌ها تاثیرات مخربی بر افکار عمومی می‌گذارند بنابر وظیفه‌ای که دارد با تربیت نیروی تراز انقلاب سعی در تغییر این روند دارد.

رضا جنابی افزود: جامعه اسلامی دانشگاه منتظری در این راستا و در خصوص ۱۳ آبان، به‌صورت ویژه برای برگزاری مناظرات و سخنرانی‌ها فعالیت می‌کند.

در ادامه دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: از ابتدای انقلاب شکل جنگ‌ها یا به‌صورت جنگ سخت بوده یا جنگ نرم، اما اکنون شکل سومی‌هم شکل گرفته و تلفیقی از این دو به‌صورت کنوانسیون‌هایی مثل fatf و cft ظهور کرده است‌.

حسام درشمالی بیان کرد: مطالبه از مسؤولان در خصوص این کنوانسیون‌ها و برجام و چرایی مذاکره با آمریکا، برگزاری نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاداندیشی، همایش‌های تبیینی، صدور بیانیه، میزگرد دانشجویی، مصاحبه مردمی در راهپیمایی، فعالیت مجازی و چاپ نشریه از سری فعالیت‌های جامعه اسلامی دانشگاه آزاد است.

در ادامه نماینده سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: در خصوص ۱۳ آبان سال جاری به‌جای برگزار کردن برنامه‌های تکراری و شعارگونه که باعث اشباع مخاطب شده، باید در خصوص دستاورد استکبارستیزی به‌صورت مستند فعالیت شود.

سید سجاد هوشمند افزود: با پخش این مستندات جبهه و گاردی که برخی دانشجویان دارند از بین خواهد رفت و برنامه‌ها کنش محور می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری سلسله نشست‌ها، اکران مستند، چاپ نشریه و برگزاری تریبون آزاد محوریت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در خصوص استکبارستیزی و ایام ۱۳ آبان است.

نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: اصل استکبارستیزی بر پایه استقلال‌طلبی است که این مسئله با محوریت قرار دادن توجه به ظرفیت‌های داخل کشور، ایجاد اتحادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تبلیغ الگوهای موفق استکبارستیزی صورت می‌گیرد.

نماینده بسیج دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ها باید بر اساس چالش‌های فعلی صورت گیرد؛ گفت: ما اکنون در حال دولت‌سازی اسلامی هستیم اما تغییر محاسبات ذهنی برخی مسؤولان و تصویرسازی غیرواقعی از شرایط برای مردم ایجاد مانع کرده‌اند که می‌توان با شکل دادن لشگر عظیم مطالبه‌گری و نشان دادن تصویر واقعی از شرایط برای مردم از این موانع عبور کرد. 

سجاد کمالی‌نیا در خصوص برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: مناظره دانشجویی پیرامون fatf و تسخیر لانه جاسوسی، تریبون آزاد، برگزاری نمایشگاه، اکران مستند و فیلم، مسابقات کتابخوانی، فراخوان شعارهای مردمی برای راهپیمایی، نصب روزشمار نابودی اسرائیل، آتش زدن دلار و fatf، استفاده از ظرفیت موکب‌های زائران و دادن بیانیه از فعالیت‌های بسیج دانشگاه فردوسی مشهد در ایام ۱۳ آبان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار