نماینده بنیادپژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی در قم گفت:ترویج گفتمان عفاف‌پژوهی در سطح نخبگانی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.
کد خبر: ۶۷۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 21 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی راد در نشست علمی همایش الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی که در نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قم رضوی برگزار شد، اظهارداشت: غرب تلاش می‌کند هجمه سنگینی علیه عفاف و حجاب و بنیان‌های اخلاقی داشته باشد و رسالت اصلی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس ورود به این بحران‌ها بر اساس فرهنگ و نظام اسلامی است.

وی افزود: یکی از اهدافی که بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در این همایش دنبال می‌کند احیای علمی و مستند عفاف بر پایه مستندات علمی و ترویج گفتمان عفاف پژوهشی است و اعتقاد داریم هنوز در عفاف گفتمان غالب شکل نگرفته است.

نماینده بنیادپژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بنیاد پژوهش‌ها در استفاده از استعدادهای حوزوی ودانشگاهی از نمونه‌های موفق وحدت حوزه و دانشگاه است،در ساختار جدید این بنیاد دارای پژوهشکده، اندیشکده و مرکز پژوهش‌های تراثی شده است و نگاه تمدنی به آموزه‌های اسلامی و مشارکت با مراکز دیگر از جمله رویکردهای جدید آن است.

راد با بیان اینکه بنیاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی با حوزه قم ونهادهای دیگر علمی دارد، بیان کرد: ظرفیت پژوهشی بنیاد متعلق به همه نخبگان است لذا آمادگی برای جذب آثار و ایده‌های اندیشمندان را داریم، یکی دیگر از ویژگی‌های بنیاد توجه به اقتضائات فعلی دنیای تشیع و جهان اسلام است از این رو به رویکرد تقریب مذاهب و ادیان ابراهیمی اهتمام جدی دارد همچنین گروه‌های علمی و پژوهشی بنیاد آمادگی گفت وگو با نخبگان سایرمذاهب را دارند.

وی با بیان اینکه عفت‌زدائی در جامعه روبه رشد است، افزود: عفاف مهم‌تر ازحجاب است و متاسفانه شاخصه‌های آن رو به افول در جامعه است و دشمنان نیزسرمایه‌گذاری عظیمی در این مسئله داشته و دارند.

نماینده بنیادپژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی در قم خاطرشان کرد:احیاء علمی روشمند و مستند آموزه عفاف بر مبنای آموزه‌های اسلامی، ترویج و اشاعه گفتمان عفاف‌پژوهی در سطح نخبگانی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار