این خبر بروز می شود..
ساعاتی پیش طوفان شدیدی استان ایلام را فراگرفت ،شدت وزش باد وباران در شهر مهران به حدی بود که باعث تخریب موکبها شد ،تعدادی از درختان سطح شهر شکسته و قطع برق وارتباطات تلفنی در این شهر را به دنبال داشت.
کد خبر: ۶۷۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 21 October 2018

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام ،ساعاتی پیش طوفان شدیدی استان ایلام را فراگرفت ،شدت وزش باد وباران در شهر مهران به حدی بود که باعث تخریب موکبها شد ،تعدادی از درختان سطح شهر شکسته و قطع برق وارتباطات تلفنی در این شهر را به دنبال داشت .این طوفان که با رعد وبرق وبارش شدید باران همراه است در حال حاضر سطح وسیعی از استان را فراگرفته و مشکلاتی برای زائرین اربعین حسینی به وجود آورد.

مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شیف صبح در ایلام تعطیل شد

براساس تصمیم مدیریت ستاد بحران استان ایلام که ساعتی پیش در استانداری ایلام تشکیل شد ،با توجه به ورود سامانه بارشی به همراه وزش شدید باد ،مدارس شیف صیح کلیه مقاطع تحصیلی ایلام ومهران تعطیل اعلام شد .

یک کشته و15 زخمی بر اثروقوع طوفان در شهر مهران

براساس اعلام مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام ،طوفانی که ساعات پایانی امروز شهر مرزی مهران را درنوردید،کشته ومجروح شدن 16 نفر راد به دنبال داشت . تنها کشته این طوفان جوان37 ساله  اهل شهرستان ملکشاهی است

طوفان اردوگاه هلال احمر در شهرستان مهران را تخریب کرد

حسین عارفی اظهار کرد: بر اثر طوفان تمامی چادرهای این اردوگاه به تعداد بیش از 60 تخته تخریب شد.

وی اضافه کرد: امدادگران این جمعیت در حال تجهیز حسینیه ها و مدارس این استان هستند تا زائران را در این فضاها اسکان دهند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام، تمامی نیروهای این جمعیت به حالت آماده باش کامل درآمده اند

با توجه به وقوع طوفان نیروی انتظامی اطلاعیه ای صادر کرد

️نیروی انتظامی اطلاعیه فوری را با توجه به شرایط جوی پیش آمده در پایانه مرزی مهران صادر کرد
 در این اطلاعیه  آمده است :
زائران عزیز با توجه به طوفان همراه با گرد و خاک در شهر و پایانه مرزی مهران ، نکات ایمنی در خصوص طوفان را رعایت کنید.
اگر هنگام وقوع طوفان داخل اتومبيل هستيد در سمت راست جاده و در محل مطمئني توقف و موتور خود را خاموش کنيد. جهت وسيله نقليه را در مسير باد قرار دهيد. سپس پنجره اتومبيل را کمي پايين بياوريد تا تعادل فشار در اتومبيل برقرار شود.
براي کسب اطلاعات ودستورالعملها به راديو گوش دهيد و از دستورهاي آن پيروي کنيد.
از سيمهاي آويزان برق دور شويد و اين موارد را به مقامات مسؤول اطلاع دهيد.
رانندگان عزیز هم نیز با توجه به لرزه بودن معابر با احتیاط حرکت کرده و از سرعت و سبقت نابجا و انجام حرکات حادثه‌ساز خودداری کنند.

تونل راه کربلا در مسیر ایلام مهران ریزش کرد

سرهنگ همتی زاده از ریزش تونل راه کربلا در مسیر ایلام مهران خبرداد و گفت : تمامی نیروهای راهداری در حال پاکسازی مسیر هستند.

باد وباران شدید باران در مرز مهران مشکلاتی به وجود آورد

رییس ستاد اربعین گفت شماری از زائرین به مساجد ومدارس مهران منتقل شده اند . وی از زائرین خواست تا اطلاع بعدی به سمت مهران حرکت نکنند .

سردار ذوالفقاری گفت :زائرین در صورت امکان به سمت مرزهای جنوبی تغیییر مسیر دهند چرا که در شرایط کنونی امکان پذیرایی در مرز مهران فراهم نیست.

تمام اماکن عمومی برای اسکان موقت زائران مهیاست

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: بنا به تصویب ستاد بحران استان به مدیریت استاندار ایلام تمام اماکن ورزشی، تکایا، مساجد و مدارس سطح شهرستان ایلام و مهران برای اسکان اضطراری زائران باز و تجهیز شده است
صیدرضا کریمیان اظهار داشت: به علت وقوع طوفان تندری ناگهانی در استان ایلام اماکن اسکان زائران در شهرستان مهران آسیب دیده و زائران در اماکن عمومی شهرستان های مهران و ایلام در حال اسکان هستند‌
وی افزود: زائرانی که از تونل ایلام - مهران عبور کرده اند از طریق اتوبوس های در نظر گرفته شده به سمت مهران هدایت می شوند و زائرانی که به تونل نرسیده اند نیز به ایلام بازگردانده می شوند
کریمیان یادآور شد: با وجود طوفان ناگهانی که در مهران به وقوع پیوسته اما هیچ مشکل و خطری زائران را تهدید نمی کند و آنها در اماکن عمومی مهران اسکان داده شده اند.

️بارش باران در ایلام تا فردا صبح ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی که در حال حاضر نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده تا فردا به فعالیت خود ادامه می دهد
ناصرملکی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا اظهار داشت: اوج فعالیت ریزشی این سیستم امشب تا صبح فردا است و از عصر فردا به تدریج از شدت آن کاسته می شود
وی افزود: در حال حاضر در شهرستان مهران سیستم به صورت بارش باران همراه با وزش باد فعال است و سرعت وزش باد در غروب امروز باعث ایجاد گرد و خاک محلی و آسیب دیدن برخی تاسیسات اربعین از جمله موکب ها و‌ اماکن اسکان زائران در این شهرستان شد‌
 
محور چرداول به ایلام برای تردد زائرین مسدود شد
مراد یگانه فرماندار چرداول گفت : پلیس راهنمایی ورانندگی ونیروی انتظامی از تردد زائرین تا روز دوشنبه به سمت ایلام ومهران جلوگیری به عمل می اورد.
 
مسیر ایلام به مهارن تا اطلاع ثانوی مسدود است
در پی وقوع طوفان در مهران ،مسیر ایلام به مهران تا اطلاع ثانوی مسدود است .
استاندار ایلام گفت : مسیر ایلام به مهران در حال حاضر وتا بازگشت به شرایط عادی مسدودشده وزائرینی که قصد سفر به کربلا را دارند در شهر خود بمانند واگر در مسیر هستند در استانهای همجوار اسکان یابند. وی افزود: مساجد ومدارس برای اسکان اضطراری زائرین در نظر گرفته شده است .
 
این خبر بروزرسانی  می شود.....
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار