مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از رونمایی مکشوفه باستانی مفرغی شبیه به انار در ششمین جشنواره انار اشرف بهشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 22 October 2018

ایسنا، سیف الله فرزانه با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف در هفته اول آبان در شهرستان بهشهر اظهار کرد: انار باستانی مفرغی از کشفیات باستان شناسی سایت موزه گوهر تپه به دست آمده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی اهمیت دارد، گفت: جشنواره‌ها یک فعالیت فرهنگی است که باید به سمت اقتصادی شدن پیش برود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هنوز در برگزاری جشنواره‌ها نوپا هستیم، یادآور شد: این جشنواره‌ها در کشورهای گردشگرپذیر عامل جذب گردشگر به شمار می‌آید و با حضور گردشگر به منطقه نیز فرصت‌هایی شغلی و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود. با موضوعیت دادن به جشنواره‌هایی چون انار اشرف که هر ساله در بهشهر برگزار می‌شود، فرصت‌های جدیدی در شهرستان ایجاد می‌شود که می‌تواند مورد استفاده سرمایه‌گذاران در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف از 2 آبان سال جاری به مدت 5 روز در مجتمع تفریحی- توریستی غار هوتو برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار