مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از امضای تفاهمنامه میان این اداره ‎ کل و دانشگاه شهیدچمران اهواز در زمینه همکاری ‎ های آموزشی در راستای توسعه گردشگری خبر داد .
کد خبر: ۶۷۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 22 October 2018

علیرضا ایزدی در این آیین اظهار داشت: دانشگاه شهیدچمران اهواز یکی از پایلوت‎های علمی منطقه و به نوعی بزرگترین مجموعه آموزشی در جنوب غرب کشور محسوب می‎شود.

او ادامه داد: باتوجه به این موضوع، مدتی پیش نشستی را با اعضای گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهیدچمران برگزار کردیم که به توافقاتی نیز دست پیدا کردیم که بتوانیم از این فرصت و موقعیت خوب دانشگاه در راستای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که گردشگری علمی یکی از شاخه‎های گردشگری است افزود: خوشبختانه در این زمینه، بازار خوبی در عراق داریم و شاهد علاقمندانی هستیم که در رشته‎های مختلف دانشگاهی وارد اهواز شده‎اند؛ به گونه‎ای که درحال حاضر 50 دانشجوی خارجی که غالباً عراقی نیز هستند در دانشگاه شهید چمران به تحصیل مشغول هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه انجمن آزفا (آموزش زبان فارسی) دانشگاه چمران نیز با یک نظم و ویژگی‎های خاص و امکاناتی که به همت دکتر خواجه (رئیس دانشگاه) و سایر دست‎اندرکاران فرآهم آمده، به خوبی این دانشجویان را ساماندهی کرده‎اند و در این راستا نیز مراسمی را به مناسبت روز بزرگداشت حافظ تحت عنوان " اولین نکوداشت فارسی‎آموزان خارجی برگزار کردند و از این دانشجویان که در رشته‎های مختلف در حال تدریس هستند تجلیل کردند.

ایزدی خبر داد: در این همایش، تفاهمنامه‎ای میان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه همکاری‎های آموزشی به امضا رسید که ضمن رونق گردشگری علمی می‎تواند معرفی‎کننده ظرفیت‎های گردشگری هم باشد که این موضوع در حوزه داخلی و خارجی اتفاق مثبتی است.

او در ادامه به محورهای این تفاهم‎نامه اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‎های مشترک آموزشی میان اداره‎کل میراث فرهنگی و دانشگاه شهیدچمران، فرآهم کردن امکانات برای بازدید، برگزاری تورهای ویژه، برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی، برگزاری دوره‎های آموزشی ضمن خدمت و انجام کارآموزی دانشجویان دراداره‎کل میراث فرهنگی از جمله همکاری‎های است که در راستای اجرای تفاهم‎نامه انجام خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مدت زمان این تفاهم‎نامه را از زمان انعقاد به مدت سه سال عنوان کرد و گفت: قرار است از طرف دانشگاه چمران، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت و از طرف اداره‎کل، مشاور پژوهشی به عنوان نماینده تا‎الاختیار جهت اجرای تفاهم‎نامه معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار