سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با بیان این‌که در 9 هفته سپری شده از لیگ، اشتباهات داوری به سود تیم‌هایی بوده که دارای یکسری امکانات و شرایط خیلی خوب هستند، گفت: چرا در این 9 هفته یک داور مقتدر برای استقلال خوزستان سوت نزده است؟
کد خبر: ۶۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 22 October 2018

داریوش یزدی با گله‌مندی از عملکرد داوری طی 9 هفته گذشته برای تیم استقلال خوزستان، اظهارکرد: متاسفانه از داوری بسیار متضرر شده‌ایم و این موضوع از حد عادی خود خارج شده است که بخواهیم بگوییم اشتباه داوری جزئی از مسابقه است. سوال من از آقای اصفهانیان، رییس کمیته داوران این است که چرا باید این همه مشکل در داوری وجود داشته باشد و آیا آقای اصفهانیان که خودش از داوران خوب کشور بوده، چاره‌اندیشی برای این موضوع داشته است؟

وی ادامه داد: اگر داوران از لحاظ فنی یا دیگر مسائل ضعیف هستند، آیا کمیته داوران و فدراسیون تمهیداتی برای ارتقا داوران اندیشیده‌اند یا این‌که اگر داوران به صورت تعمدی قضاوت می‌کنند، آیا تسلط و نظارت قوی و کافی روی داوران وجود دارد که دیگر چنین اشتباهاتی حادث نشود؟ این سوالات طی 9 هفته گذشته ذهن مرا مشغول کرده‌اند. انتظارمان این است که فدراسیون و کمیته داوران پاسخ مناسبی را به ما بدهند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: من فکر می‌کنم در این میان، بیشتر تیم‌هایی از داوری متضرر می‌شوند که از نظر یکسری مسائل ضعیف و دارای مشکلاتی در مجموعه باشگاه هستند؛ به طور مثال نساجی از داوری متضرر شده و تیمی است که به تازگی پا به لیگ برتر گذاشته است و تیم ما نیز که از داوری لطمه خورده، با چالش‌هایی مواجه است. چرا حتی یک بار اشتباه داوری به سود ما در این 9 هفته اتفاق نیفتاده و اشتباهات به سود تیم‌هایی بوده است که دارای یکسری امکانات و شرایط خیلی خوب هستند؟

وی افزود: قطعا چنین روندی برای ما شک و شبهه ایجاد می‌کند که باید این شک و شبهه برطرف شود و برای آن چاره‌اندیشی صورت بگیرد. ما طی هفته‌های اخیر همیشه در کمال احترام نسبت به اشتباهات داوری برخورد کرده‌ایم و قطعا باشگاه نیز نامه‌نگاری‌هایی با فدراسیون در زمینه اشتباهات داوری انجام خواهد داشت اما این موضوع کافی نیست و باید بتوانیم روی موضوعاتی که اتفاق می‌افتد، تسلط کامل و نفراتی را داشته باشیم که بتوانند در چهارچوب قوانین احقاق حق کنند.

یزدی خاطرنشان‌کرد: ما هیچ انتظار گزاف و بیهوده‌ای از فدراسیون نداریم و کاملا به دنبال برقراری و اجرای عدالت هستیم. من حتی پیش از بازی با پارس جنوبی از داور خواستار اجرای عدالت بودم ولی متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاد. برخی دوستان می‌گویند اشتباهات داور این دیدار سهوی بوده است ولی مگر می‌شود این گونه باشد. چرا وقتی یک مربی اشتباه می‌کند یا توانایی‌اش پایین است باید از مجموعه یک تیم کنار برود ولی وقتی یک داور اشتباه می‌کند که اشتباهش به سرنوشت یک تیم گره می‌خورد، هیچ برخوردی با آن نمی‌شود.

وی افزود: فدراسیون باید هر چه سریعتر برای این موضوع چاره‌اندیشی کند و اگر بخواهیم این‌گونه فوتبال را اداره کنیم، قطعا راه به جایی نخواهیم بود. 9 هفته از مسابقات لیگ می‌گذرد ولی تاکنون یک داور مقتدر برای استقلال خوزستان سوت نزده است و چرا باید به این صورت باشد، آن هم در حالی‌که بازی‌های حساسی را پشت‌سر گذاشته‌ایم؟ اکنون هم انتظار داریم که برای بازی این هفته برابر فولاد که داربی فوتبال خوزستان محسوب می‌شود، یک داور مقتدر انتخاب شود که بتواند بازی را کنترل و مدیریت کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص دیدار این هفته تیمش برابر فولاد نیز گفت: دو تیم از نظر جدولی شرایط یکسانی دارند و امتیاز این بازی بسیار می‌تواند به هر دو تیم کمک کند. فکر می‌کنم تیم ما از نظر عملکردی نسبت به فولاد بهتر بوده است، به این دلیل که ما برای قهرمانی پا به فصل هجدهم لیگ برتر نگذاشتیم و هیچ کسی هم از ما انتظار قهرمانی ندارد ولی فولاد برای قهرمانی بسته شد.

وی افزود: وقتی تیمی برای قهرمانی بسته می‌شود و اکنون از نظر امتیازی با تیمی که برای قهرمانی بسته نشده است در شرایط یکسانی قرار دارد، یعنی تیمی که برای قهرمانی پا به لیگ نگذاشته، توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. به هر حال امیدوارم این هفته ما بتوانیم پیروز میدان باشیم. به نظرم این بازی خوب، جذاب و تمام خوزستانی خواهد شد و از هواداران هم دعوت می‌کنم که به ورزشگاه بیایند تا جذابیت بازی دو چندان شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار