جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:
خادمی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نیرو خدمات پایدار تاکید دارند، همچنین برنامه ما در دراز مدت برای ایجاد این خدمات در مرزهاست و پس از جانمایی مواکب در شلمچه نیز بحث آب‌رسانی فاضلاب این منطقه نیز آغاز و یک شبکه بهداشتی و اصولی در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 23 October 2018

جواد خادمی در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی که وزارت نیرو طی سال‌های گذشته در مرزهای کشور انجام داده است شامل دو بخش می شود، بخش نخست خدمات پایدار و مداوم است که خط انتقال آب به مرزهای غربی کشور و روشنایی پارگینگ ها و معابر منتهی به مرزها می‌شود و بخش دوم خدمات فصلی و خاص ایام اربعین در مرزهای غربی کشور است که حدود ۸۵ دستگاه تانکر انتقال آب سیار از همه حوزه شرکت‌های فاضلاب شهری و روستایی مستقر شده است.

به گزارش"تابناک" وی ضمن اعلام تولید ۱۵۰ هزار لیوان آب آشامیدنی ۲۵۰ سی‌سی در هر روز برای مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، ادامه داد: همچنین در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه سه دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب مستقر شده و حدود ۴۰۰ تن از همکاران ما در حال خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این موضوع که در مرز شلمچه بالغ بر ۴۵۰۰ متر مکعب آب تأمین می‌شود، تصریح کرد: این مقدار در پایانه مرزی شلمچه ۱۵۰۰ متر مکعب است و در ایام اوج تردد زائران در شلمچه به ۷۵۰۰ و چذابه به ۱۸۰۰ متر مکعب نیز می‌رسد.

خادمی در خصوص مشکلات ایجاد شده در راه انتقال آب از طریق طرح غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر، یادآور شد: مشکلی که در خط غدیر ایجاد شده بود، به سبب ازدحام جمعیتی بود که در مرز ایجاد شده بود و به این معضل به‌خاطر دپی پایین در مرز چذابه نیز صورت گرفته بود که آب ارسالی برای هموطنان در شهرهای آبادان و خرمشهر را دچار اختلال کرده بود.

وی تأکید کرد: این آب که از شوش تأمین می‌شود و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است، در حال حاضر خط آن شستشو شده و وارد مدار شده است و مشکلی برای تامین آب از مرزهای استان خوزستان تا کربلا و از کربلا تا منازل زائران در ایران وجود ندارد.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر عزم این شرکت در ایجاد خدمات پایدار و بحث ایجاد فاضلاب بهداشتی در مرزهای غربی کشور، بیان کرد: در سال جاری همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان شبکه فاضلاب چذابه را راه‌اندازی کردند، همچنین ۲/۵ میلیارد تومان شبکه فاضلاب مواکب را به انجام رساندند و تاکنون بالغ بر ۱/۵ میلیارد نیز برای تقویت آب چذابه و رفع شکستگی‌های موجود در مسیر هزینه شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نیرو خدمات پایدار تاکید دارند، همچنین برنامه ما در دراز مدت برای ایجاد این خدمات در مرزهاست و پس از جانمایی مواکب در شلمچه نیز بحث آب‌رسانی فاضلاب این منطقه نیز آغاز و یک شبکه بهداشتی و اصولی در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها: اربعین97 ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار