رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با اشاره به امضاء تفاهم نامه رئیس این دانشگاه و استاندار فارس گفت: اولویت این دانشگاه پرداختن به رشته‌های تحصیلی اشتغالزا و تربیت دانش‌آموخته کارآفرین است.
کد خبر: ۶۷۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: دانش‌منش اظهار داشت: براساس محتوایی که در تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با استاندار فارس منعقد شد، دانشگاه علمی کاربردی استان موظف به رصد ظرفیت‌های استان و پرداختن به رشته‌های مورد نیاز شده است.

وی با بیان اینکه همچنین بر این اساس، رشته‌ها و دوره‌هایی که کارآفرین است، مورد توجه قرار می‌گیرد تا روز به روز شاهد ایجاد اشتغال در جامعه باشیم، افزود: دانشگاه علمی کاربردی از ابتدا جزء دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین بوده و سیاست‌ها و راهبردهای آن نیز در این جهت است.

دانش‌منش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی در راستای رسیدن به اهداف تلاش می‌شود، بتوانیم نقش خود را به عنوان دانشگاه کارآفرین به ویژه در فارس که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: امیداوریم با توانمندی علمی که در دانشگاه علمی کاربردی استان فارس وجود دارد بتوانیم با همکاری دستگاه‌های متولی و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در ایجاد شغل و کارآفرینی استان موثر باشیم.

دانش‌منش در مورد تعداد مراکز فعال دانشگاه علمی کاربردی در استان فارس گفت: در حال حاضر 37 مرکز علمی کاربردی در این استان وجود دارد که 15 مرکز آن نیمه فعال بوده و بیش از 15 هزار دانشجو نیز مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار